سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری:

آموزش غیرحضوری در شهرهای قرمز و نارنجی آذربایجان‌غربی ادامه می‌یابد

آموزش غیرحضوری در شهرهای قرمز و نارنجی آذربایجان‌غربی ادامه می‌یابد

آرازآذربایجان، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی با اشاره به لزوم رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برای گذر از خیز ششم کرونا گفت: با توجه به وضعیت نامطلوب شیوع بیماری کووید ۱۹، همچنان آموزش غیرحضوری در شهرهای قرمز و نارنجی استان باید در دستور کار باشد.
رضا ابراهیمی چهارشنبه شب در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی افزود: البته آموزش در روستاها و مناطق عشایری، هنرستان ها و نیز شهرهای با وضعیت زرد کرونایی، همچنان حضوری خواهد بود.
وی اضافه کرد: در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی آذربایجان غربی، آموزش عالی و دانشگاهی به ویژه در مقاطع تکمیلی به صورت تلفیقی برگزار می شود.
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی با تاکید بر کنترل دقیق‌تر ترددهای مرزی بیان کرد: وجود کارت واکسیناسیون و تست منفی پی سی آر مسافران باید همچنان در دستور کار مسوولان مربوطه باشد.
ابراهیمی بر ضرورت توجه به رعایت پروتکل ها توسط اصناف به اهتمام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی و همکاری اتحادیه ها تاکید کرد و ادامه داد: باید در برگزاری نمایشگاه ها، وضعیت خدمت رسانی تالارها و رستوران ها نیز سقف ۲۰ درصد ظرفیت مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در آذربایجان غربی سیر صعودی دارد، گفت: بیشترین تاکید برای مقابله با شیوع بیشتر کرونا، بر پیشگیری است و مردم باید بیش از پیش در رعایت پروتکل ها اهتمام داشته باشند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی هم در این جلسه از رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی در استان انتقاد کرد و افزود: در حال حاضر وضعیت استفاده از ماسک در استان ۳۲ درصد است که بسیار کمتر از نیاز جامعه در خیز ششم برآورد می شود.
محمدامین ولی زاد اضافه کرد: روند صعودی ابتلا، بستری و فوتی ناشی از کرونا در آذربایجان غربی وجود دارد و همه سنین نیز درگیر سویه جدید اومیکرون می شوند.
خیز ششم شیوع کرونا از اوایل بهمن ماه جاری در آذربایجان غربی آغاز شده و تعداد بستری شدگان به بیش از ۶۵۰ نفر رسیده است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۸:۵۱ ق.ظ

دیدگاه


هفت × 2 =