رييس سازمان حفاظت محيط زيست خبرداد

آغاز همکاری سازمان ملل و ژاپن برای اجرای فاز ۳ احیای دریاچه ارومیه

آغاز همکاری سازمان  ملل و ژاپن برای اجرای فاز ۳ احیای دریاچه ارومیه

گروه خبر: رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه از مسائل با اهمیت در دولت یازدهم بوده و هست خاطر نشان کرد: بعد از اجرای فاز های اول و دوم احیای دریاچه ارومیه وضعیت آن بسیار بهتر شده که در همین زمینه و در راستای همکاری های بین المللی قرارداد اجرای فاز سوم احیای این دریاچه با همکاری سازمان ملل و کشور ژاپن به امضاء رسیده است.
وی ادامه داد: کشاورزی سازگار با محیط زیست به منظور حفظ منابع آبی و جلوگیری از آلودگی و هدر رفت آن از جمله اقدامات اجرایی در این طرح است که در این زمینه آموزش کشاورزان به ۹۰ روستای توسعه می یابد.
ابتکار احیای تالاب ها را نیز از اقدامات مهم سال ۹۴ ذکر کرد و گفت: تالاب هایی مانند شادگان و هور العظیم اکنون به طور کامل آبگیری شده اند که با آبگیری، این دو منطقه که با خشک شدن می توانست کانون گرد و غبار باشند نجات یافتند.
وی با بیان اینکه رودخانه ها در دورانی تبدیل به کانال فاضلاب شده بودند گفت: یکی از اقداماتی که در دولت یازدهم اجرایی شد احیای رودخانه ها بود.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست از تدابیر ویژه دولت برای کاهش آلودگی هوا در سال ۹۵ خبر داد و گفت وضعیت تالاب ها و دریاچه ارومیه برای دولت اهمیت ویژه دارد لذا در این راستا امسال فاز سوم برنامه احیای دریاچه ارومیه با همکاری سازمان ملل کشور و کشور ژاپن اجرا می شود. ابتکار گفت: رودخانه های کشور در دورانی تبدیل به کانال فاضلاب شد ولی در دولت یازدهم اقدامات جدی برای احیای آنها انجام شده است.
وی از فعال شدن صندوق ملی محیط زیست و ارائه تسهیلات ویژه به طرح های زیست محیطی در سال ۹۵ خبر داده و می گوید: از طرح های محیط زیستی که به بهینه سازی مصرف انژی، کنترل آلودگی آب و هوا و پسماندهای صنعتی منتهی شود حمایت می کند. او از ارائه پیش نویس لایحه مقابله با حیوان آزاری به دولت خبر داد و گفت: برخی از فیلم ها و عکس هایی که در شبکه های اجتماعی در زمینه حیوان آزاری منتشر می شود در راستای جنجال سازی عده ای از افراد بود که پس از پیگیری موضوع معلوم شده آن اتفاق مربوط به چند سال پیش بوده که به عنوان موضوع جدید مطرح شده است.
معصومعه ابتکار در گفت و گو با عصر ایران در مورد برنامه های سازمان حفاظت از محیط زیست برای کاهش آلودگی هوا توضیح داد: تدابیر ویژه ای در سال ۹۵ برای کاهش آلودگی هوا در کلان شهرها پیش بینی شده که در این راستا جلسات ویژه ای با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار و مقرر گردید تا با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تامین منایع مورد نیاز برای کاهش آلودگی اقداماتی انجام شود.
وی ادامه داد: برنامه هایی شامل از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، برقی کردن موتور سیکلت ها و خودروها، ارتقای سوخت و همچنین خودروها و یکپارچه سازی معاینه فنی جزء برنامه هایی است که به دولت ارائه شده و مورد تاکید نیز قرار گرفته است.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه رودخانه های کشور در دورانی تبدیل به کانال فاضلاب شده بودند خاطر نشان کرد: یکی از اقداماتی که در دولت یازدهم اجرایی شد احیای رودخانه ها بود زیرا رودخانه ها در دورانی تبدیل به کانال فاضلاب شده بودند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۴:۵۲ ق.ظ

دیدگاه


× هشت = 8