آرامش و امنیت عمومی جامعه با اشتغال و تولید ارتباط مستقیم دارد

آرامش و امنیت عمومی جامعه با اشتغال و تولید ارتباط مستقیم دارد

آرازآذربایجان، بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری بدون تردید در رشد تولید و رونق اشتغال حلقه طلایی به شمار می‌روند و در طول چند سال گذشته تلاش برای حفظ و ارتقای تولید داخلی بر اساس اسناد بالادستی یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود همچنین اهتمام برای حمایت از تولید داخلی بدون تردید از جمله اهداف کلی و استراتژیک کشورمان به شمار می‌رود.
همه مسئولان باید در این زمینه به سهم خود ایفای نقش کنند و بانک‌ها نیز مهره‌های نقش‌آفرین در این پازل و حلقه طلایی در زنجیره تولید هستند.
بانک‌ها با تولیدکننده‌ها همراه باشند
مدیر یک واحد تولیدی که در زمینه پرورش دام و طیور فعال است و برای ۲۰ نفر ایجاد اشتغال کرده، تسهیل پرداخت تسهیلات بانکی و استمهال آن را خواستار شد و گفت: چنانچه بانک‌ها همکاری کنند و با تاخیر در پرداخت اقساط مشکلی برای واحد تولیدی‌مان ایجاد نکنند یعنی از حمایت قانونی برخوردار می‌شویم، می‌توانیم وام دریافت کرده و دوباره تولیدی‌مان را سرپا کنیم.
لازمه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی همکاری بانک‌هاست
شکیبا ناصری یک کارشناس اقتصاد گفت: معتقدیم، در چارچوب قانون و تا جایی که ممکن است، هیچ واحد تولیدی نباید تعطیل شود و بانک‌ها نمی‌توانند آزادانه و به تنهایی در راستای تعطیلی واحدهای تولیدی بدهکار گام بردارند.
وی ادامه داد: برای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در راستای امنیت سرمایه‌گذاری دستورالعملی وجود دارد، که رفع موانع حقوقی و قضایی تولید و اشتغال، مبارزه با مفاسد اقتصادی در چارچوب وظایف و اختیار قوه قضاییه عنوان شده است.
وی ضمن ابراز خشنودی از اینکه، ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه تاکنون در بحث حمایت‌های قضایی و حقوقی از سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی و صنعتی و رفع مشکلات آن‌ها اقدامات مطلوبی را انجام داده است، برای استمرار این سری فعالیت‌ها ابراز امیدواری کرد.
این کارشناس اهتمام به مانع‌زدایی از تولید، تلاش برای اشتغالزایی، ایجاد کسب و کار در جامعه و اشتغال را مترادف با از بین رفتن زمینه‌های جرم، کاهش بزهکاری و کم شدن آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: بر کسی پوشیده نیست، آرامش و امنیت عمومی جامعه با اشتغال و تولید ارتباط مستقیم دارد.
ناصری با بیان اینکه، همه مسئولان باید برای آرامش و افزایش اشتغال تلاش کنند، اضافه کرد: بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری نیز از این موضوع مستثنی نیستند.
هیچ بانکی حق تعطیلی واحدهای تولیدی فعال را ندارد
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در نشست با مدیرعامل بانک‌های استان ضمن تقدیر از مجموعه بانکی استان که در به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد کشور نقش‌آفرین هستند، گفت: سیستم بانکی یکی از عناصر اصلی و تاثیرگذار در چرخه تولید و اشتغال استان و یکی از پایگاه‌های مهم در تحقق شعار سال هستند.
ناصر عتباتی با بیان اینکه، نگاه دستگاه قضایی به این سیستم نگاه حمایتی است، ادامه داد: بانک‌ها باید نگاه حمایتی ویژه نسبت به تولید داشته باشند، در این راستا بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی را با هدف حمایت از واحدهای تولیدی تفسیر کنند.
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه، هیچ بانکی حق تعطیلی واحدهای تولیدی فعال را ندارد، ادامه داد: اگربه لحاظ قانونی ناگزیر از توقیف شدند نباید واحد تولیدی تعطیل و کارگران آن بیکار شوند و واحد به مرور زمان از حیز انتفاع خارج شود.
عتباتی بر لزوم تلاش برای شکل گرفتن نگاه دلسوزانه نسبت به عرصه تولید و اشتغال تأکید کرد و گفت: فقط منافع بانک مدنظر نباشد و اگر واحد تولیدی معوقات بانکی دارد به مجموعه مدیریت دادگستری استان منعکس شود، تا با طرح در شورای حل اختلاف ویژه صنعت و یا کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان، برای رفع مشکلات تلاش شود.
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه، تسهیلاتی که برای تولید اختصاص داده می شوند باید در این محل مصرف شوند، ادامه داد: اگر تسهیلات از مسیر منحرف شوند، وام دهنده و وام گیرنده تحت تعقیب کیفری قرار می‌گیرند.
این مقام ارشد قضایی استان بر لزوم شفافیت در منابع مالی و مصارف آنها تاکید کرد و گفت: باید از وضعیت منابع و مصارف بانک‌ها و موسسات مالی اطلاع حاصل کرد و منابع مالی بانک ها در استان مصرف شوند و قراردادها منشأ قانونی داشته باشند و همچنین بانک‌ها و موسسات دولتی و خصوصی مصوبات کمیته حقوقی را اجرا کنند، چون کمیته حقوقی، یک کمیته مشورتی فاقد ضمانت اجرا نیست.
انتظار می‌رود، بانک‌ها با واحدها و تولیدکنندگان خوش‌حساب از در سازش و اغماض وارد شوند که حمایت قضایی از این واحدها بدون‌شک می‌توانند برای تولیدکننده‌ها دلگرم‌کننده باشد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۰ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۵:۲۱ ب.ظ

دیدگاه


دو + 9 =