۳۵۰۰ تن کلزا از زارعان آذربایجان غربی خرید تضمینی شد

۳۵۰۰ تن کلزا از زارعان آذربایجان غربی خرید تضمینی شد

آراز آذربایجان- سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، از خرید تضمینی۳هزار و ۵۶۴ تن دانه روغنی کلزا تاکنون در استان خبر داد و این روند همچنان ادامه دارد.
جعفر وحدت با بیان اینکه پیش بینی می‌شود نزدیک به ۴ هزار تن دانه روغنی کلزا از مزارع استان برداشت شود، اظهار کرد: شهرستان‌های نقده، بوکان، پلدشت، میاندوآب، شاهین دژ، پیرانشهر، شوط، اشنویه و مهاباد بیشترین میزان سطح زیر کشت این محصول در سال جاری را به خود اختصاص داده‌اند.
وی با بیان اینکه بیشترین میزان خرید تا کنون مربوط به شهرستان نقده با ۲۱۰۰ تن است، اضافه کرد: قیمت خرید تضمینی دانه روغنی کلزا ۱۱۰ هزار ریال در سال جاری تعیین شده است.
وحدت افزود: برداشت کلزا از ۲۰ خرداد ماه در مرحله اول از سطح مزارع پلدشت آغاز شده و بعد از آن در سایر شهرستان‌های استان شروع شده است که تعداد ۷ مرکز خرید دولتی نیز در سطح شهرستان‌های پلدشت، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و میاندوآب و شاهین دژ جهت تسهیل در امر خرید و رفاه حال زارعین کلزا کار استان در نظر گرفته شده است.
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: این میزان از کلزای خریداری شده از، سطح یکهزار و ۹۵۰ هکتار از مزارع قابل برداشت، از مجموع دو هزار و ۲۵۰ هکتارسطح زیر کشت این محصول در استان برداشت و برای تحویل به کارخانه‌های تولید روغن بارگیری و ارسال شده است.
وی با بیان اینکه مراکز خرید کلزا همه روزه از ساعت ۹ صبح لغایت ۹ شب دایر برای دریافت محصول کلزاکاران دایر هستند، گفت: امسال بذر یارانه‌ای به کشاورزان ارائه شده و دستگاه‌های ریز کارنده و هد برداشت نیز به صورت یارانه‌ای در اختیار زارعان قرار داده شده است و ۴۰ دستگاه کمباین نیز در این زمینه آماده سازی شده است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۴ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۴ ب.ظ

دیدگاه


× 1 = چهار