رئيس جمهور در فرودگاه اروميه:

آذربایجان غربی نمونه کامل فرهنگی، تاریخی و تمدنی برای ملت ایران است

آذربایجان غربی نمونه کامل فرهنگی، تاریخی و تمدنی  برای ملت ایران است

گروه خبر: رئیس جمهورکشورمان در فرودگاه ارومیه از آذربایجان غربی به عنوان نمونه کاملی از مجموعه فرهنگی، تاریخی و تمدن برای مردم ایران اسلامی نام برد.
به گزارش آراز آذربایجان، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران ضمن اداری احترام به شهدا، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا در استان اظهار کرد: آذربایجان غربی نمونه کاملی از مجموعه فرهنگی تاریخی و تمدنی برای مردم ایران است که تمام اقوام از ترک و سنی در کنار هم یکدیگر زندگی می‌کنند.
وی ادامه داد: آذربایجان غربی استانی است، دارای افتخارات بسیار از جمله افتخارات حضور بسیار با معنا در دفاع مقدس و مرزبانی مثال‌زدنی است.حجت الاسلام رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های بی شمار آذربایجان غربی در بخش‌های مختلف اظهار کرد: این استان در بخش کشاورزی، معادن یکی از قطب‌های مطرح در کشور به شمار می‌رود و وجود مراکز علمی و فعال دانشگاهی نشان از ظرفیت و پتانسیل بالای استان دارد.
رئیس جمهوری کشورمان با بیان اینکه در این استان مسائل زیادی وجود دارد، گفت: اما در این سفر اولویت‌های استان شناسایی شده و در جلسات کارشناسی در تهران این اولویت‌ها بررسی شده است، امروز همچنین وزرا نیز در شهرستان‌ها حضور دارند در انتهای سفر در جلسه شورای اداری مصوبات سفر اعلام می‌شود.
حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه مدیران باید خود را مسئول اجرای این مصوبات بدانند از مردم استان به دلیل شرایط کرونایی و عدم حضور در اجتماعات مردمی و شهرستان‌ها نیز عذرخواهی کرد و افزود: امیدوارم در سفرهای آتی بتوانیم در اجتماعات عظیم مردمی این استان حضور یابم.
رئیس جمهور از دستاوردهای هوافضا در آذربایجان غربی بازدید کرد
رئیس جمهور از دستاوردهای هوافضا در آذربایجان غربی شامل هواپیماهای سبک و نیمه سبک ساخته شده در مراکز رشد سپاه همچنین پهپاد و ماهواره‌های ساخته نوآوران ارومیه‌ای بازدید کرد.
آیت الله سید ابراهیم رئیسی در این بازدید که در فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه انجام شد از ماهواره اروم ست که در ارومیه ساخته شده نیز رونمایی کرد.در این بازدید جوانان فناور ارومیه‌ای توضیحاتی را در خصوص هواپیماهای فوق سبک، پهپاد و ماهواره ساخته شده، ارائه کردند.
ماهواره اروم ست، با بالاترین رزولوشن تصویری قابلیت این را دارد که حداکثر با ۶۰۰ هزار دلار در مدار زمین قرار گیرد که در مقایسه با مدل خارجی بسیار کم هزینه تر است.
بازدید رئیس جمهور از مرز تمرچین پیرانشهر
حجت الاسلام ابراهیم رئیسی همچنین در بیست و یکمین سفر سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان غربی ابتدا به شهرستان مرزی پیرانشهر سفر کرد و از مرز تمرچین این شهرستان بازدید کرد.نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی حجت الاسلام رئیسی را همراهی کردند.
تولید دانش بنیان می تواند موجب توسعه شود
آیت الله رئیسی سپس وارد شهر مهاباد شده و مورد استقبال مردم و مسوولان این شهرستان قرار گرفت. وی تاکید کرد: در کنار استفاده بهینه از نیروهای کارآمد توجه به بکارگیری علوم و فناوری‌های دانش پایه نیز باید مورد توجه همگان باشد.آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مراسم دیدار با اقشار مختلف مردم، ایثارگران و خانواده شهدای مهاباد اظهارکرد: باید از ظرفیت‌های استان جهت رفع بیکاری و ایجاد اشتغال بهره گیری کنیم؛ چرا که اشتغال زایی جزء برنامه‌های محوری دولت است. آیت الله سید ابراهیم رییسی اظهار کرد: بومی گزینی در ایجاد اشتغال از اولویت‌های مورد تاکید است که مسوولان و مدیران هر استان باید از نیروهای کارآمد بومی به خوبی بهره بگیرند. رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه مساله بیکاری مردم ما را رنج می‌دهد، افزود: آذربایجان غربی از استان‌های مهم با پتانسیل بالا در کشور است که به دلیل داشتن مرزهای مشترک با کشورهای خارجی می‌تواند در امر اقتصاد و حوزه صادرات بسیار حائز اهمیت باشد. آیت الله رئیسی از بازارچه‌های مرزی به عنوان یکی از نقاط قوت استان‌های مرزی نام برد و گفت: این بازارچه‌ها یک فرصت محسوب می‌شوند و نباید به آن به عنوان یک تهدید نگاه کرد. وی تاکید کرد: آذربایجان غربی و بویژه شهرستان‌هایی چون مهاباد باید از طرفیت بازارچه‌های مرزی به شکلی قانونمند استفاده کنند.
اجرای عدالت خواسته عموم جامعه است
رییس جمهور گفت: عدالت و اجرای آن خواسته عموم جامعه است و دولت سیزدهم با تمام توان خود برای برقراری آن تلاش خواهد کرد. حجت الاسلام ابراهیم رئیسی همچنین در جمع مردم میاندوآب با بیان اینکه تمام کار در دولت مبتنی بر عدالت است، اظهار کرد: دولت دنبال این است که تصمیم‌سازی مبتنی بر عموم مردم باشد، عدالت خواسته عموم مردم است و تلاش دولت هم بر این است.
رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت مناطق آزاد در کشور گفت: مقرر شده تا در مناطق آزاد ۸ هزار شغل ایجاد شود، منطقه آزاد قرار بود محل ایجاد شغل باشد نه واردات.
حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه مردم آذربایجان‌غربی به عنوان مرزبانان مخلصی هستند که در دفاع از ارزش‌ها و انقلاب اسلامی همواره پای ثابت حضور در این عرصه بوده‌اند، گفت: جای جای این استان نماد رشادت، ایستادگی و مقاومت است.وی با بیان اینکه رشادت‌ها، شهادت، شهامت و ایستادگی مردم برای ما مسئولیت آور است، عنوان کرد: مردم با خون، مال و آبروی خود برای حفظ ذره ذره خاک این کشور تلاش کردند، باید از خدا خواست، توفیق بیشتری داشته باشیم.
رئیس جمهور با بیان اینکه تمام تلاش خدمتگزاران در دولت سیزدهم رفع مشکلات و کاستن از آلام مردم در مناطق مختلف کشور است، خاطرنشان کرد: دولت باید با مردم، از مردم و در مردم باشد چراکه با این حضورها می‌توان شاهد گشایش در امور بود.
رئیس جمهور با بیان اینکه در رابطه با مسائل مردم، دنبال توسعه یافتگی مبتنی بر آمایش سرزمینی و برای عموم مردم هستیم، ادامه داد: ظرفیت‌های بسیاری در سطح کشور داریم که باید بر همین توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها نسبت به اشتغالزایی و ایجاد شغل برای جوانان اقدام شود.
وی با اشاره به ظرفیت مناطق آزاد در کشور، گفت: مقرر شده تا در مناطق آزاد ۸ هزار شغل ایجاد شود، منطقه آزاد قرار بود محل ایجاد شغل باشد نه واردات که تمام تلاش دولت این است در سال تولید، اشتغالزایی و دانش بنیان این مسیرها هموار شوند.آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه دوستان انقلاب روز به روز امیدوارتر و دشمنان ناامید خواهند شد، گفت: امروز دولتمردان و همگان تلاش می‌کنند تا مشکلات هرچه سریع‌تر حل شود چراکه مردم نشان دادند که خدمتگزار را از غیر خدمتگزار تشخیص می‌دهند.
این سفر، چهارمین سفر استانی آیت‌الله رئیسی در سال ۱۴۰۱ و بیست و یکمین سفر وی در ۹ ماه گذشته است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۸:۴۴ ق.ظ

دیدگاه


+ سه = 4