خیّران آذربایجان‌غربی ۳۱۰ زندانی مالی را آزاد کردند

خیّران آذربایجان‌غربی ۳۱۰ زندانی مالی را آزاد کردند

آرازآذربایجان،معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های آذربایجان‌غربی گفت: خیّران نیک‌اندیش این استان امسال ۳۱۰ زندانی مالی و جرایم غیرعمد را آزادکرده و آنان را به آغوش گرم خانواده خود بازگرداندند.
جمشید مرادخانی افزود: این زندانی‌های واجد شرایط با بیش از چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بدهی با کمک خیّران، بخشش شاکیان و همچنین همراهی ستاد دیه به جمع خانواده خود بازگشتند.
وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۲ جشن گلریزان در آذربایجان غربی برای حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد برگزار شده و در آنها ۳۴۰ میلیارد ریال جمع آوری شده است.
معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان های آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۴۵۰ زندانی جرایم غیرعمد استان منتظر کمک های خیّران برای جلب رضایت شاکیان و رهایی از بند زندان هستند.
مرادخانی درخصوص عمده دلایل زندانی شدن افراد در حوزه جرائم غیر عمد اظهار کرد: مهریه، بدهکاری بانکی، چک‌ برگشتی و بروز مشکل مالی به علت نوسان بازار دلایل عمده در این بخش به شمار می روند.
جرائم غیر عمد مانند ایراد صدمه بدنی و یا قتل غیر عمد ناشی از تصادف‌های رانندگی، حوادث کارگاهی، محکومیت‌های مالی نظیر مهریه و نفقه و چک‌های بلامحل غیرکلاهبرداری است.
اداره کل زندان‌های آذربایجان غربی همزمان با تشکیل سازمان زندان‌های کشور در سال ۱۳۶۴ و تبدیل آن از شورای سرپرستی به سازمان زندان‌ها، در استان آذربایجان غربی تشکیل شد.
اداره کل زندان‌های آذربایجان غربی دارای سه بازداشتگاه موقت در شهرهای ارومیه، اشنویه و سردشت و هشت اداره زندان در شهرهای ماکو، سلماس، خوی، ارومیه، مهاباد، نقده، میاندوآب و بوکان، مجمع حرفه آموزی و کاردرمانی (زارعان خوی)، مرکز اشتغال و حرفه آموزی زندانیان ارومیه (زندان باز) و یک کانون اصلاح و تربیت است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۳۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۹:۴۰ ق.ظ

دیدگاه


4 × نُه =