سرکنسول ايران در ترابوزان ترکيه:

ماکو می تواند دروازه ورود سرمایه گذاری خارجی به کشور باشد

ماکو می تواند دروازه ورود سرمایه گذاری خارجی به کشور باشد

گروه خبر:سرکنسول ایران در ترابوزان ترکیه گفت: ماکو با برخورداری از ظرفیت ها و قابلیت های بزرگترین منطقه آزاد تجاری و صنعتی می تواند دروازه ورود سرمایه گذاری خارجی به کشور باشد.
رضا باغبان کندری در جریان سفری به منطقه آزاد ماکو و در بازدید از طرح های عمرانی آماده بهره_برداری و در حال ساخت در این منطقه افزود: منطقه آزاد ماکو موقعیت ممتازی برای جلب و جذب سرمایه گذاری های بین المللی و به خصوص سرمایه گذاران ترکیه و اروپا را دارد. وی در جلسه ای که با معاونان مدیریت و منابع انسانی، اقتصادی و سرمایه گذاری و فرهنگی سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد، با اشاره به رفع تحریم ها و نگاه جدید غرب به ایران، این فرصت را زمینه ای برای رشد و اعتلای اقتصادی منطقه آزاد ماکو دانست.
وی اظهار کرد: باید دروازه های خود را به روی سرمایه گذاران خارجی باز کنیم که این کار هم زمینه برای ورود ایران به معادلات تجاری و اقتصادی جهان را فراهم می کند و هم زمینه لازم برای اشتغال در داخل کشور را مهیا می سازد.وی بیان کرد: بنادر ترکیه در دریای سیاه و مدیترانه می تواند منطقه آزاد ماکو را به پایگاه صادرات تبدیل کند و باید کارشناسانه روی این مسایل کار کرد.
سرکنسول ایران در ترابوزان تاکید کرد: پیشنهاد ما تشکیل کمیته ای برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو به استان های حوزه دریای سیاه ترکیه است.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازایرنا، در این سفر سرکنسول ایران در ترابوزان ترکیه از فرودگاه کارخانه فروآلیاژ، نیروگاه برق، پایانه صادراتی ۱۲ هکتاری و گمرک بازرگان بازدید کرد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۶:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


نُه × 9 =