فرمانده مرزباني کشور در اروميه :

آذربایجان غربی از امن‌ترین استان‌های کشور است

آذربایجان غربی از امن‌ترین استان‌های کشور است

گروه خبر: فرمانده مرزبانی کشور گفت: استان آذربایجان غربی با داشتن مرز طولانی و همسایگی با سه کشور از امن‌ترین استان‌های کشور است.
به گزارش آرازآذربایجان ،آذربایجان غربی از لحاظ امنیتی هیچ مشکلی ندارد سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی کشور ، گفت: استان آذربایجان غربی با توجه به داشتن مرز طولانی و همسایگی به سه کشور یکی از استان‌های امن کشور به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: به جهت شرایط جغرافیایی این استان و مشکلاتی که در بحث تردد غیر مجاز پیش می‌آید ضرورت دارد که از مرز‌های استان بازدید‌های مستمر انجام پذیرد.
فرمانده مرزبانی کشور گفت: امنیت این استان نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است و هیچ مشکل امنیتی و نا امنی در مرزهای کشورمان در استان آذربایجان غربی وجود ندارد.
سردار رضایی افزود: انسجام خوبی بین مسئولان استانی در حوزه امنیتی و رفاهی وجود دارد.
وی در ادامه گفت: با وجود وفاق و همدلی بین مسئولان و مرزنشینان ما امروز شاهد این هستیم که استان آذربایجان غربی آماده هر گونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.
این مسئول افزود: در سال جاری سه نشست در سطح بین المللی با فرماندهان مرزبانی ترکیه داشتیم که با فرماندهی ژاندارمری در تهران، آنکارا و بار سوم در نقطه صفر مرزی برگزار شد.
وی بیان کرد: در آینده نزدیک دوباره بازدید مشترکی با مرزبانان و فرماندهی ژاندارمری ترکیه در مرز خواهیم داشت و این امر موجب شده است، مرزبانان حوزه ترکیه و ایران تعاملات بسیار خوبی داشته باشند.
فرمانده مرزبانی ناجا، آمادگی عملیاتی و اشراف اطلاعاتی در اجرای ماموریت‌ها را امری ضروری دانست و گفت: افتخار ما مرزبانان این است که با حداقل امکانات در حال انجام خدمت هستیم. سردار قاسم رضایی بر تقویت روحیه تعاملی و همکاری در انجام ماموریت‌ها تاکید و اظهار کرد: تبادل اطلاعات یکی از عناصر مهم در پیشبرد ماموریت‌های مرزبانی به شمار می‌آید.
وی با اشاره به اهمیت مرزبانی در مرز‌های غربی، افزود: امروز در مرز‌های استان شاهد پیشرفت قابل توجهی در ابعاد مختلف هستیم که این امر نشان از هدف گذاری، تلاش و کوشش مرزبانان کشور دارد.
سردار رضایی به نقش موثر مرزبانان در توسعه امنیت مرزی اشاره و خاطر نشان کرد: اگر زحمات شما مرزداران نبود هیچ یک از عملیات‌ها قابل اجرا و عملیاتی نبود.
وی، پیوستگی میان عملیات و اطلاعات را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اجرای ماموریت‌ها و عملیات‌ها بدون اشراف اطلاعاتی بیهوده است و باید در این زمینه اهتمام ویژه داشت.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره بر ضرورت نظارت و کنترل بر نیرو‌های یگان‌های مرزی، گفت: صیانت کارکنان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات یک امر ضروری است و فرماندهان و مسئولان باید در این راستا اهتمام ویزه‌ای داشته باشند.
سردار رضایی با تأکید بر آمادگی عملیاتی و رزمی مرزبانان، افزود: استان آذربایجان غربی ??? کیلومتر مرز مشترک با کشور‌های عراق و ترکیه دارد که با اهتمام مرزبانان؛ این مرز‌های ویژه کنترل و مراقبت شده است.
فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اهمیت تعامل مرزبانان با مرزنشینان، گفت: فرماندهان و مسئولان یگان‌های مرزی لازم است به طور مستمر جلسات و نشست‌هایی با مرزنشینان، معتمدان و متنفذین محلی منطقه داشته باشند و قوانین مرزی را برای مرزنشینان تشریح کنند.
سردار رضایی در خاتمه کمیسیون اطلاعات و عملیات، سرهنگ”فردین پیری” را به عنوان سرپرست جدید مرزبانی آذریجان غربی منصوب و از تلاش شبانه روزی سردار “عزت اله رشیدیان” فرمانده مرزبانی استان قدردانی کرد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۶ ق.ظ

دیدگاه


9 × = چهل پنج