۹۰ درصد گرد و غبار دریاچه ارومیه مهار شده است

۹۰ درصد گرد و غبار دریاچه ارومیه مهار شده است

گروه خبر:رئیس جمهور گفت: ۹۰ درصد گرد و غبار دریاچه ارومیه در دولت یازدهم و اوایل دولت دوازدهم مهار شده و آن ۱۰ درصد نیز تا پایان سال مهار می‌شود و این عظیم‌ترین کار محیط زیست کشور است.
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت طی سخنانی اظهار داشت: وی افزود:‌ از هفته‌های پیش به سمت مهار ویروس کرونا در کشور به استثنای چند استان رسیدیم.
این چند استان هم تلاش مضاعف انجام می‌دهند تا از شرایط قرمز خارج شوند و شرایط مناسبی برای مردم به وجود آید. جا دارد از وزارت بهداشت و درمان و همه کارکنان سلامت در این امر مهم تشکر و سپاسگذاری کنم.
رئیس‌جمهور گفت: روشن است که نه کرونا پایان یافته و نه تابستان و گرمای هوا موجب از بین رفتن این ویروس شده است. بازگشایی‌ها در کشور مشروط بود مشروط به اینکه همه مردم به دستورالعمل‌ها توجه کنند.
افزایش بیماران در کرونا بخشیش مربوط به این می‌شود که تست‌های آزمایشگاهی را اضافه کردیم و امروز تست‌های زیادی در سراسر کشور انجام می‌شود. وقتی تست زیادی انجام شود به طور طبیعی شناسایی بیمار هم بیشتر می‌شود و این جنبه منفی ندارد و مردم نگران نباشند چون وقتی زودتر تشخیص دهیم به مرحله بستری نمی‌رسد.
وی به مسئله دریاچه ارومیه پرداخت و گفت: دریاچه ارومیه اولین قول دولت به مردم منطقه آذربایجان و غرب کشور بود و با طرح‌هایی که تا دی ماه افتتاح خواهیم کرد، ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب وارد دریاچه می‌شود.
در این‌باره تونلی حفر کردیم تا آب از یک سد به دریاچه وارد شود و طول این تونل ۳۶ کیلومتر است.
۹۰ درصد گرد و غبار دریاچه ارومیه در دولت یازدهم و اوایل دولت دوازدهم مهار شده و آن ۱۰ درصد نیز تا پایان سال مهار می‌شود و این عظیم‌ترین کار محیط زیست کشور است. تالاب‌ها هم تا حد زیادی آبگیری شده و بارندگی نیز مناسب بوده است. دولت یازدهم و دوازدهم دولت محیط زیست بوده و در این زمینه کارهای مهمی انجام گرفته است.
روحانی خاطر نشان کرد: هفته‌های آینده چون ایران در مهرماه به جایی می‌رسد که طبق قطعنامه ۲۲۳۱ تحریم‌های تسلیحاتی ایران برداشته می‌شود، از حالا نسبت به این روز مهم برای تاریخ ایران عصبانی هستند و قطعنامه تهیه می‌کنند و می‌خواهند به شورای امنیت ببرند.
توقع ما از ۴ کشور دائم این شورا این است که ایستادگی کنند به خاطر منافع و ثبات جهان، منافعی که در توافق هسته‌ای مد نظر منطقه و جهان بود. خصوصا از روسیه و چین توقع داریم در برابر این توطئه ایستادگی کنند و ما مطمئن هستیم انواع توطنه‌هایی که علیه ما داشته شکست خورده و این توطئه هم با موفقیت مواجه نخواهد شد.
وی ادامه داد: ما توانمندی دفاعی خود را بالا می‌بریم و آمریکایی‌ها باید بفمهند که توانمندی دفاعی ایران در هر شرایط افزایش می‌یابد. در سال‌های گذشته و در شرایط تحریم بهترین سیستم دفاعی و پدافندی را طراحی کردیم و پهباد آمریکایی را با سیستمی ایرانی زدیم. ما قدرت دفاعی‌مان توسعه می‌دهیم.به گزارش آراز آذربایجان به نقل از اقتصاد آنلاین،روحانی ادامه داد: در سفری که معاونین رئیس‌جمهور به منطقه آذربایجان داشتند ۳ طرح بسیار مهم در آذربایجان‌های غربی و شرقی و اردیبل، بعضی تا پایان سال و بعضی تا پایان دولت افتتاح می‌شود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۶ ق.ظ

دیدگاه


پنج − = 3