۸٫۵ میلیون تن میوه روی دست کشاورزان آذربایجان غربی مانده است

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت:یارانه ۴۵ هزار تومانی در حالی چندین سال ثابت مانده که فیش قبوض برق، آب و گاز چندین برابر شده است و دولت اختیاری در زمینه تعیین نرخ سکه و ارز ندارد.
به گزارش آراز آذربایجان، سید سلمان ذاکر در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی با استناد به اصل سوم قانون اساسی خطاب به معاون اول رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی، گفت: امروز زمان صادرات ۸٫۵ میلیون تن میوه به کشورهای همسایه است و در همین راستا با نمایندگان استان نامه ای برای برداشتن تعهدات ارزی استان های مرزی تدوین و ارسال کرده ایم.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: بستر تعهدات ارزی در کشورهای عراق و افغانستان فراهم نیست و اگر صادرات میوه توسط صادر کنندگان صورت نگیرد ۸٫۵ میلیون تن میوه در دست صادرکنندگان خواهد ماند.
وی ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی باید به داد کشاورزان استان آذربایجان غربی برسد؛ بیش از صد هزار تن گوجه در دست مردم مانده و فروش این محصولات در ایستگاه ها صورت می گیرد.این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: متاسفانه دولت به جای اعلام نرخ خرید تضمینی و حمایت از کشاورزان وقت استراحت و خواب را از آن ها گرفته است.
ذاکر افزود: موضوع دیگر اینکه ضرورت دارد دولت به فکر جیب و قدرت خرید مردم باشد، یارانه ۴۵ هزار تومانی در حالی چندین سال ثابت مانده که فیش قبوض برق، آب و گاز چندین برابر شده است و دولت اختیاری در زمینه تعیین نرخ سکه و ارز ندارد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۷ ق.ظ

دیدگاه


هشت − 1 =