مديرکل حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي:

۷۰ درصد آب انبارهای جزایردریاچه ارومیه آبگیری شد

۷۰ درصد آب انبارهای  جزایردریاچه ارومیه آبگیری شد

گروه خبر: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: ۷۰ درصد آب انبارهای جزایر دریاچه ارومیه در پی بارندگی‌های ۲ ماه اخیر آبگیری شد.
به گزارش آراز آذربایجان ،سعید شهند افزود: در نتیجه بارش نزولات آسمانی، دبی چشمه‌های آب شیرین در چهار جزیره زیستگاهی اصلی پارک ملی دریاچه ارومیه افزایش یافته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر شرایط زیستگاه‌های جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه مطلوب است و کمبودی در تامین آب وحوش در این زیستگاه‌ها وجود ندارد.
وی تاکید کرد: زادآوری گوزن زرد ایرانی و قوچ و میش ارمنی در این زیستگاه‌ها در سال جاری نشانگر سازگاری و وضعیت مطلوب زیستگاهی برای این گونه‌ها است.
شهند یادآور شد: در جزیره اسپیر ۲ آب انبار با ظرفیت ۹۰ هزار لیتر، در جزیره کبودان چهار آب انبار با ذخیره آب ۱۹۹ هزار لیتر و نیز قنات کهریز با یک آب انبار با ظرفیت ۸۶ هزار لیتری احداث شده است.
وی با بیان اینکه در جزیره اشک، به عنوان دومین جزیره بزرگ پارک ملی دریاچه ارومیه هشت آب انبار احداث شده است، گفت: سه آب انبار بتنی و پنج آب انبار پلاستیکی نیز با ظرفیت ذخیره سازی ۴۰۰ هزار لیتر وجود دارد که آب این آب انبارها از چشمه آب شیرین جزیره اشک و بارش نزولات آسمانی تامین می‌شود.
به گفته وی، برنامه حفاظت فیزیکی و تصویری بر خط از حریم پارک ملی دریاچه ارومیه و تنوع زیستی گیاهی و جانوری آن از سیاست‌های اصلی و محوری سازمان حفاظت محیط زیست است و جلوگیری از تخریب و تصرف غیرقانونی اراضی این پارک ملی از مهمترین اقداماتی است تا این اکوسیستم مهم و حائز اهمیت منطقه صیانت شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۸:۵۹ ق.ظ

دیدگاه


نُه + = 16