۶هزار خیر آموزشی در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند

۶هزار خیر آموزشی در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند

گروه گفت وگو: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۶ هزار نفر خیر آموزشی در مناطق مختلف آذربایجان غربی مشغول فعالیت هستند.
به گزارش آرازآذربایجان، اداره کل آموزش و پرورش یکی از ارگان‌های کلیدی و تاثیرگذار در تربیت نسل آینده هر کشور از جمله ایران اسلامی به شمار می‌رود، تا جایی که این ارگان در استان مرزی آذربایجان ‌غربی نیز اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.بنابراین خبرنگار ما با هدف تبیین عملکرد این مجموعه در طول سال گذشته و دو ماه نخست امسال مصاحبه‌ای با مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی فریدون سید مصطفوی انجام داده است که خلاصه آن در ذیل این مطلب می‌خوانید:
*معلمان در پرورش نسل جدید چه مسئولیتی بر عهده دارند؟
معلمان این استان مانند سایر مناطق کشورمان دانش‌آموزان با استعداد، مبتکر و با خطرپذیری بالا تربیت می‌کنند تا نسل جدید کشورمان علاوه بر تلاش برای موفقیت شخصی خودشان در راستای توسعه علمی، اجتماعی و فرهنگی ایران اسلامی گام‌های بلند بردارند.
هیچ‌گونه تغییر و تحولی در کشورمان رخ نخواهد داد، مگر اینکه دبیران در دستگاه تعلیم و تربیت کشورمان ایفاگر نقش کلیدی بوده و توام با احساس مسئولیت به پرورش و آموزش دانش‌آموزان با جدیت خاص بپردازند تا جایی که معلمان در شکل‌گیری هویت فرزندان مردم نقش قابل توجهی دارند.معلمان به معنای واقعی در رقم زدن آینده و سرنوشت عمومی جامعه اسلامی نقش غیر قابل انکاری بر عهده دارند که برای تاثیرگذاری و ایفای نقش به بهترین شکل در این استان نهایت تلاش خود را می‌کنند.
*چند نفر دانش‌آموز در آذربایجان غربی وجود دارد؟
این مجموعه بیشترین نیروی انسانی در بین دستگاه‌های اجرایی استان زیرپوشش قرار داده، به طوری که ۳۷ هزار نفر همکار و ۵۵۰ هزار نفر دانش‌آموز در زیرمجموعه خود قرار داده است به طوری که این تعداد نیروی انسانی در ۵ هزار و ۴۲۷ واحد آموزشی ساماندهی شده‌اند.
*با توجه به موقعیت خاص این منطقه چه نوع فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌دهید؟
موقعیت جغرافیایی خاص استان می‌طلبد که فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و ورزشی متنوع در این استان انجام گیرد به طوری که وجود بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز با سه کشور همسایه به اعتبار ویژه مرزی نیاز دارد ولی با این وجود ضمن انجام وظایف ابلاغی به انجام اقدامات ابتکاری مبادرت می‌کنیم.فعالیت‌های قرآنی، انجام فعالیت‌های فرهنگی برای نهادینه‌سازی حقوق شهروندی، تجهیز کتابخانه‌های مدارس، رسیدگی به سالن‌های ورزشی، توسعه نمازخانه‌‌ها، برگزاری جشنواره‌های مختلف در مناطق مرزی با همت عشایر گوشه‌ای از این برنامه‌ها به شمار می‌رود.
*پیرامون ساماندهی نیروی انسانی چه اقداماتی انجام گرفته است؟
سال ۱۳۹۳ در این استان نسبت به ساماندهی نیروی انسانی اقدام شد که از این رهگذر صرفه‌جویی مالی نزدیک به ۴ میلیارد تومان تحقق بخشیدیم، همچنین در کنار این موضوع همه کلاس‌های درس در استان تشکیل شد.
*در ارتباط با جذب خیران چه اقداماتی صورت گرفته است؟
جذب ۶ هزار خیر آموزشی نیز در دستاوردهای سال گذشته و امسال خود داریم، به طوری که همکاران این مجموعه به صورت رایگان برای تدریس دانش‌آموزان نیازمند اقدام کردند.
همچنین در این مدت نسبت به اجرای بندهای ۲۷ تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش و سایر وزارت‌خانه‌ها در آذربایجان غربی اقدام کرده‌ایم تا اینکه برنامه‌ها و مصوبات در این خطه هم عملیاتی شود.
*درباره سایر اقدامات این مجموعه توضیح دهید؟
احصاء املاک و فضاهای آموزشی استان، افزایش پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی از ۷ به ۱۴ پژوهش‌سرا در مناطق مختلف آذربایجان غربی، ساماندهی نمازخانه‌های استان، ثبت و ایجاد نخستین موزه مدرسه ملی کشورمان در ارومیه اقدامات دیگر این مجموعه به شمار می‌رود.
اسکان ۱۶۲ هزار نفر در مدارس استان تابستان گذشته، اسکان ۱۰۴ هزار نفر مسافر نوروزی امسال، راه‌اندازی کاروان ورزشی و کتاب امید با حمایت مالی استانداری به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان، برگزاری ۱۲۴ دوره آموزشی ضمن خدمت در ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت با رویکرد تخصصی کردن دوره‌ها را در کارنامه خود داریم.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۵:۴۸ ق.ظ

دیدگاه


4 × سه =