۴۰ کلاس زلزله زده در خوی بازسازی و به بهره برداری رسید

۴۰ کلاس زلزله زده در خوی بازسازی و به بهره برداری رسید

گروه خبر: با مشارکت و همت خیران مدرسه ساز ۴۰ باب کلاس درس که سال گذشته در زلزله‌های متعدد شهرستان خوی تخریب شده بودند بازسازی و به بهره برداری رسیدند.
به گزارش آراز آذربایجان، مدرسه ۱۲ کلاسه خیر ساز مرحوم حاج محمود احمد پور یکی از این مدارس است که همزمان با این مدرسه ۲۸ کلاس درس دیگر در قالب ۵ مدرسه در این شهرستان به بهره برداری رسید
مختار تکاور رییس مجمع خیران مدرسه ساز خوی در مراسم بهره برداری این مدارس گفت: خیران بعد از وقوع زمین لرزه‌های متعدد در خوی و تخریب مدارس ساخت ۱۵۰ کلاس درس را متعهد شده بودند که ۴۰ باب از این کلاس‌های درس را در قالب ? باب مدرسه در مناطق روستایی و شهری با همکاری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس احداث و تحویل آموزش و پرورش دادند.
وی افزود: خیران مدرسه ساز تلاش می‌کنند ۱۱۰ باب کلاس درس دیگر را تا اوایل سال آینده تکمیل و در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.
قهرمان رحمانی مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان هم از اختصاص اعتبارات ویژه برای تجهیز و نوسازی مدارس استان خبر داد و گفت: امسال استاندار آذربایجان غربی ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ویژه‌ای برای نوسازی مدارس استان اختصاص داده بود که جذب و هزینه شد.
وی همچنین از اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان اعتباراز محل مدیریت بحران برای احیای مدارس تخریب شده از زلزله در خوی خبر دادو تصریح کرد: این اداره کل امسال در مجموع ۲۱۰ میلیارد تومان برای احیای مدارس خسارت دیده از زلزله و توسعه فضاهای آموزشی خوی هزینه کرده است.
محمد پور مدیر آموزش و پرورش خوی هم با تقدیر از همت والای خیران درکمک به بازسازی و ساخت مدارس تخریب شده در خوی گفت: به همت خیران بزودی ساخت ۶۰ باب کلاس درس دیگر در این شهرستان به اتمام می‌رسد.
وی سرانه فضای آموزشی در خوی را ۳ متر مربع برای هر دانش آموز اعلام و تصریح کرد: این سرانه در مقایسه با میانگین استانی ۱ متر مربع و کشوری بیش از ۲ متر مربع کمتر است که برای رسیدن به استانداردهای نیاز به مشارکت بیش از پیش خیران در توسعه فضاهای آموزشی این شهرستان است.
مدیر عامل مجمع خیران مدرسه ساز خوی نیز در حاشیه این مراسم گفت: خیران خویی تاکنون ۱۲۸ باب مدرسه با ۶۵۳ کلاس درس احداث و در اختیار آموزش و پرورش قرار داده‌اند.
وی افزود: خیران نیک سرشت همچنین برای مدرسه سازی بیش از ۱۸۲ هزار متر مربع زمین اهدا کرده‌اند.
شهرستان خوی در زمینه مشارکت خیران برای توسعه فضاهای آموزشی در کشور از رتبه برتر برخوردار است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۷:۵۱ ق.ظ

دیدگاه


+ چهار = 6