نماينده مردم مياندوآب در مجلس:

۴۰درصد مدارس آذربایجان غربی نیازمند نوسازی و بهسازی است

۴۰درصد مدارس آذربایجان غربی نیازمند نوسازی و بهسازی است

گروه خبر:عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس بیش از ۴۰درصد مدارس آذربایجان غربی را نیازمند نوسازی و بهسازی دانست. همایون هاشمی با اشاره به وضعیت مدارس استان آذربایجان‌غربی و نیاز آنها به بازسازی و نوسازی گفت: در حوزه انتخابیه اینجانب مدارسی وجود دارد که از نظر فنی و به منظور جلوگیری از وقوع هر حادثه و اتفاقی باید قلع و قمع و تخریب شوند زیرا مثلا برخی مدارس این حوزه دارای عمر بیش از ۴۰سال هستند.
نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی افزود: منطقه ما منطقه کمتر توسعه یافته است که امسال به عنوان پایلوت برای اجرای اقتصاد مقاومتی استان انتخاب شد، یکی از نگرانی‌هایی که مسئولان آموزش و پرورش هر سه شهرستان بارها به من گوشزد کردند و آمار هم داریم، این است که در سطح روستایی بیش از ۴۰درصد از مدارس ما نیاز به نگاه اساسی و پایه‌ای دارند.عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس تصریح کرد: در سنوات گذشته کارهایی شده است اما واحدهای خیرین مدرسه ساز عمدتاً در تهران و مناطق دیگر کارهای خوبی انجام دادند اما یک مقدار باید رویکرد آنها به سمت مناطق روستایی و مناطق کمتر برخوردار برود.عضو ناظر مجلس در شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: هم اکنون یکی از نیازهای اساسی آذربایجان غربی و عمدتا مناطق روستایی آن، بازسازی، توسعه و تجهیز مدارس است؛ شرایط در این منطقه به اندازه‌ای بد است که در چندماه اخیر دو سه بار با روسای آموزش و پرورش این منطقه جلسه داشتیم و خواستار رسیدگی و پیگیری مشکلات بودند.
هاشمی با اشاره به اینکه تامین این هزینه از سوی آموزش و پرورش به تنهایی مقدور نیست و یاری سازمان‌های دیگر را می‌طلبد، تصریح کرد: این مورد وابسته به ذائقه دولت است و اگر بخواهیم به مباحث، چالش‌ها و ابرمشکلات کشور بپردازیم یکی از آنها همین حوزه است.
وی یادآور شد: برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز ناچاریم به صورت دهه به دهه فکر کنیم؛ یعنی امروز و در این دهه، برای دهه آینده نیروی انسانی تربیت کنیم؛ لذا باید به سراغ مدارس و دبستان‌ها برویم و اگر این کار را انجام نشود، خیانت کرده‌ایم؛ نداری و گرسنگی در حوزه آموزش و پرورش معنایی ندارد، در آموزش و پرورش برای آینده و توسعه منابع انسانی و کشور جوانان کار می‌شود و در اینجا بی‌پولی معنایی ندارد و هر طور شده باید این منابع تامین شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت، سازمان برنامه‌ریزی ریاست جمهوری و نهاد ریاست جمهوری باید در این زمینه نگاه ویژه‌ای داشته باشند به نظر من ۱۰۰۰ میلیارد تومان پولی نیست و باید ناوگان فیزیکی مدارس کشور توسعه پیدا کند تا حوزه آموزش و پرورش دچار یک دگرگونی شود زیرا تجهیز و نوسازی مدارس و کارهایی از این دست از اساسی‌ترین کارها است./
*بیمه ها خود را با ساختار طرح تحول منطبق کنند
همچنین عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بدهی بیمه ها به بیمارستان ها هم تراز با اجرای طرح تحول سلامت نیست. همایون هاشمی درباره مطالبات بیمارستان ها از بیمه ها به ۹ ماه رسیده است، افزود: طرح تحول سلامت به نقطه خوبی رسیده و یک جراحی بزرگ در بهداشت و درمان کشور محسوب می شود که بدون شک ابزارهای مختلف مالی، انسانی و ابزاری در اجرای این طرح تاثیرگذار هستند که باید تلاش کرد تا طرح تحول سلامت با موفقیت روز افزون همراه باشد.
نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در حال حاضر مطالبات بیمارستان ها انباشته شده درحالی که این مراکز پیشانی خدمات پزشکی هستند و باید از آن مراقبت شود، البته در برنامه ششم تلاش کردیم شورای عالی بیمه زیرنظر وزارت بهداشت قرار گیرد که متاسفانه با اختلاف یک رای این مهم عملیاتی نشد.این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: سازمان های بیمه گر باید زیر نظر وزارت بهداشت سیاست گذاری شود و مدیریت مستقیم از سوی این وزارتخانه صورت گیرد.
وی یادآور شد: اکنون چرخ بیمه ها برای خود می چرخد و هم تراز با دور چرخش طرح تحول سلامت نیست و با یکدیگر هم تراز نیستند و گاهی هم همدیگر را خنثی کرده و مانع اجرای طرح تحول سلامت می شوند.
هاشمی تاکید کرد: با بدهی های سنگین بیمه ها، واحدهای خدماتی با مشکل روبرو می شوند که این می تواند هشدار جدی در حوزه سلامت محسوب شود.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از خانه ملت، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: بیمه ها باید خود را با ساختار طرح تحول سلامت منطبق کنند زیرا ساختار طرح تحول سلامت ساختار ملی است که البته مشکلاتی دارد اما این مشکلات ربطی به تعهدات بیمه ها ندارد و باید پرداخت هایشان را به روز کنند./

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۵:۲۷ ق.ظ

دیدگاه


سه − = 2