معاون سرمايه گذاري شهرداري اروميه:

۳ هزارمیلیارد ریال فاینانس تراموای ارومیه نهایی شد

۳ هزارمیلیارد ریال فاینانس تراموای ارومیه نهایی شد

گروه گزارش :شهردار ارومیه گفت: شهرداری_ها باید از درآمدهای سنتی از قبیل فروش تراکم ساختمان و خام فروشی فاصله بگیرند.
محمد حضرت پور در آیین اختتامیه دوره آموزشی سرمایه گذاری وفرهنگ سازی مشارکت_های مردمی با تقدیر از برگزارکنندگان این دوره خواستار بازنگری در قوانین درآمد شهرداری ها شد و افزود: برای تحقق درآمدهای پایدار شهرداری لازم است که تغییرات گسترده_ای در قوانین شهرداری ها اعمال شود.
وی با بیان اینکه برگزاری دوره های تخصصی می تواند در ارتقای دانش اقتصادی و ترسیم افق برای مدیریت شهری نقش موثری ایفا کند اظهارداشت: برای تحقق درآمد های پایدار شهرداری لازم است که تغییرات گسترده ای در قوانین شهرداری ها اعمال شود.
شهردار ارومیه با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از جمعیت کشور در شهرها ساکن هستند عنوان کرد: هزینه های انسانی و اقتصادی این تعداد از جمعیت،مشکلات اجتماعی بسیار زیادی را از قبیل حاشیه نشینی، بیکاری و تضاد طبقاتی ایجاد می کند.
وی اظهارداشت: طرح هایی در مجلس شورای اسلامی با موضوع اختصاص ۱۰ درصد از درآمدهای جرایم رانندگی و ارزش افزوده به شهرداری ها مطرح است ولی در مجموع ۱۰ درصد از درآمدهای شهرداری ها را شامل می_شود وبه میزان قابل توجهی نمی رسد.
حضرت پور با اعلام اینکه روند بوروکراسی اداری شهرداری ها موجب می شود سرمایه گذاران نسبت به سرمایه گذاری بی میل و پشیمان باشند تاکید کرد: فراهم کردن شرایط مساعد و درعین حال تسریع در مراحل اداری در رغبت سرمایه گذاران تاثیر اساسی خواهد داشت و احساس امنیت را در آنها ایجاد خواهد کرد.شهردار ارومیه از شرایط مساعد ورود سرمایه گذارها بعد از اجرایی شدن برجام گفت ادامه داد: شهرداری ها باید ازاین فرصت به دست آمده به بهترین نحو استفاده کنند و خود را در بوروکراسی غیر لازم گرفتار نکنند.
*۳ هزارمیلیارد ریال فاینانس تراموای ارومیه نهایی شد
معاون سرمایه گذاری شهرداری ارومیه از نهایی شدن شدن دو فاینانس سه هزار میلیارد ریال و ۶۰۰ میلیارد ریالی برای اجرای پروژه ی تراموی ارومیه خبر داد. داوود ندیم نیز با بیان اینکه با راه اندازی تراموا در خیابان امام (ره) خدمات دهی سایر ناوگان حمل و نقل عمومی شامل تاکسی و اتوبوس از این خیابان حذف خواهد شد افزود: فاز اول طرح تراموا در شهر ارومیه، به طول ۹ کیلومتر با ظرفیت جابجایی هشت هزار نفر در ساعت بزودی اجرایی می_شود.
وی همچنین با اشاره به خرید سه فروند هواپیمای مسافربری در ارومیه گفت: شهر ارومیه در انتظار آینده مطلوب اقتصادی قرار دارد و به زودی خبرهای خوشی از مسایل اقتصادی ارومیه خواهیم شنید.ندیم با بیان اینکه شهرداری ارومیه اقدام به تدوین قانون جامع جدید مالی شهرداری_های کشور کرده است که با اجرای آن تغییرشگرف در قوانین شهرداری ها بوجود می_آید ادامه داد: شهرداری ارومیه طلایه دار مباحث علمی و قانونی شهرداری ها شده است.معاون سرمایه گذاری شهرداری ارومیه تاکید کرد: نزدیک به ۵۰ سال است که قوانین مالی شهرداری ها بازنگری نشده است و در این راستا شهرداری ارومیه اقدام تدوین قانون جامع جدید مالی شهرداری ها کرده است که در انتظار تصویب و تایید آن از طرف مجلس شورای اسلامی و وزارت کشور هستیم و با اجرای آن تغییرشگرف در قوانین شهرداری ها را شاهد خواهیم بود.
وی تالیف جامع ترین کتاب سرمایه گذاری شهری و نیز تنظیم شیوه نامه سرمایه گذاری در شهرداری ها را از دیگر اقدامات شهرداری ارومیه برشمرد و گفت: شهرداری ها با اتخاذ سیاست_های درآمدی مناسب می توانند تغییرات گسترده ای را در افزایش درآمد های اقتصادی اعمال کنند.
معاون سرمایه گذاری شهرداری ارومیه در ادامه سه پیشنهاد »نهادسازی مسائل اقتصادی شهرداری ها«، »امکان سنجی اجرای طرح های استراتژی توسعه شهری(CDS )« و »جذب و هدایت سرمایه های راکد مردمی در شهرداری ها« را برای حل مشکلات اقتصادی شهر ارائه کرد.
این دوره آموزشی به مدت ۴ روز توسط شهرداری ارومیه با حضور شهرداران، معاونان و مدیران شهری شهرهای مختلف استان آذربایجان_غربی، در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی برگزار شد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۵:۴۷ ق.ظ

دیدگاه


5 − = چهار