رييس سازمان محيط زيست:

۱۰۰میلیون مترمکعب آب برای احیای دریاچه ارومیه رها شده است

۱۰۰میلیون مترمکعب آب برای احیای دریاچه ارومیه  رها شده است

گروه خبر: رییس سازمان محیط زیست گفت: ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب از محل تصفیه‌خانه‌های تبریز و ارومیه برای احیای دریاچه ارومیه رها شده است.
به گزارش آراز آذربایجان، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره شرایط و فعالیت های سازمان حفاظت از محیط زیست برای احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: دومین جلسه ستاد احیای دریاچه ارومیه تشکیل شد و استاندار آذربایجان غربی به عنوان دبیر ستاد فعالیت می‌کنند.
وی افزود: هفته گذشته جلسه با حضور استاندار آذربایجان غربی در سازمان محیط زیست تشکیل و مقرر شد؛ ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب از محل تصفیه خانه های شهر های تبریز و ارومیه به سوی دریاچه ارومیه راهی شده است.
رییس سازمان حفاظت از محیط زیست اظهار داشت: موضوع دوم که درباره احیای دریاچه ارومیه مطرح است تونل انتقال آب از آب است. با افتتاح این تونل ۶۰۰ میلیون متر مکعب از سد کانی سیب انجام می‌شود.
سلاجقه با بیان اینکه سومین موضوع درباره احیای دریاچه ارومیه مربوط به فعالیت‌هایی است که باید وزارت جهاد کشاورزی انجام دهد، تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان بایستی باید در برنامه دوم که به صورت نرم افزاری است، تکالیف خود را انجام دهد.
هم در بحث کشت های جایگزین و کم آب و رهاسازی منابع آب مورد نیاز و هم بحث حق آبه که وزارت نیرو باید تکالیف خود را انجام بدهد. وی افزود: در این راستا، وزارت نیرو باید حق آبه مورد نیاز را در سر تالاب تحویل بدهد نه در مسیر.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۸:۱۷ ق.ظ

دیدگاه


شش − = 0