امسال پروژه های مهم احیای دریاچه ارومیه افتتاح می شوند

امسال پروژه های مهم احیای دریاچه ارومیه افتتاح می شوند

آرازآذربایجان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: افزایش تراز دریاچه ارومیه همچنان ادامه می‌یابد و به احتمال زیاد تا آغاز فصل گرما به ۱۲۷۲ متر خواهد رسید.
آیدین رحمانی در جلسه بررسی جابجایی روستاهای در محدوده سد کانی سیب که در محل فرمانداری پیرانشهر برگزار شد با بیان اینکه تراز دریاچه در مقایسه با سال گذشته ۳ سانتی‌متر افزایش را نشان می‌دهد که با توجه به کاهش بارش در حوضه، رقم بسیار مناسبی است، افزود: آب دریاچه به بیش از ۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب رسیده است.
وی ادامه داد: حجم آب دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته ۹۰ میلیون مترمکعب افزایش دارد و وسعت دریاچه بر اساس آخرین پایش در مقایسه با سال گذشته ۲۳ کیلومترمربع افزایش یافته و به ۳۲۳۹ کیلومترمربع رسیده است.
رحمانی گفت: ۲۷ راهکار و ۱۲ پروژه سخت افزاری در ۷۲ ماهی که احیای دریاچه شکل عملیاتی به خود گرفته موجب شده تا دریاچه به تثبیت برسد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی، طرح انتقال زاب، تصفیه خانه تبریز، تصفیه خانه ارومیه، شبکه فرعی آبیاری و زهکشی پایاب سد مهاباد، طرح ۴۰ روستا،۴۰ اقدام، شبکه فرعی آبیاری و زهکشی زرینه رود، لایروبی رودخانه ها، سر دهانه سازی انهار، مرمت و بازسازی تاسیسات آبی در دست بهره برداری، تکمیل و تجهیز سازه های اندازه گیری، اجرای پروژه های زراعت و باغبانی و طرح های کنترل گرد و غبار را ۱۲ پروژه سخت افزاری برای احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۴ ق.ظ

دیدگاه


پنج − = 2