۸۹۲ میلیارد ریال مالیات به حساب شهرداری‌های مهاباد واریز شد

۸۹۲ میلیارد ریال مالیات به حساب شهرداری‌های مهاباد واریز شد

آرازآذربایجان،مدیر حسابرسی مالیاتی مهاباد گفت: ۸۹۲ میلیارد ریال مالیات طی سال گذشته به حساب شهرداری های مهاباد، گوگ تپه و خلیفان واریز شد.
جعفر محمودنژاداقدمی اظهار کرد: سال گذشته در مجموع ۲ هزارو ۲۳۰ میلیارد ریال از محل مالیات و عوارض ارزش افزوده در مهاباد وصول و از این میزان بیش از ۴۲ درصد در راستای قانون به شهرداری های سه گانه مهاباد پرداخت شد.
وی اضافه کرد: ۹۰ درصد مالیات پرداخت شده به شهرداری ها مربوط به شهرداری مهاباد بوده که نسبت به سال قبل نیز افزایش ۸۹ درصدی را نشان می دهد.
مدیر حسابرسی مالیاتی مهاباد با قدردانی از مشارکت شهروندان در امر پرداخت مالیات ابراز امیدواری کرد که در آمدهای حاصله در راستای کمک به آبادانی و احداث زیرساخت های رفاهی و فرهنگی برای شهروندان هزینه شود.
محمودنژاداقدمی بیان کرد: امسال نیز طی ماه جاری تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اخذ مالیات و عوارض به حساب شهرداری مهاباد پرداخت شده و این روند تا پایان سال ادامه دارد.
وی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی با هوشمند سازی نظام مالیاتی به دنبال شناسایی فرارها بدون فشار به فعالان اقتصادی و تولیدی در سال ۱۴۰۳ است.
وی تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و تحریم‌های ظالمانه، تورم و رکود کسب و کار حمایت از مشاغل و بازاریان در دستور کار قرار گرفته است.
مالیات از جمله مهمترین منابع درآمدی دولت‌ها در دنیای امروز به شمار می‌رود و در ایران نیز طی سال‌های اخیر، روند رو به رشدی در وصول درآمدهای مالیاتی وجود داشته است.
شهرستان ۲۶۰ هزار نفری مهاباد دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است؛ اصناف بزرگترین بخش اقتصادی این شهرستان را تشکیل می‌دهند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۹ ب.ظ

دیدگاه


سه × = 9