۵۶ کیلومتر بزرگراه در آذربایجان غربی تا اربعین زیر بار ترافیک می‌رود

۵۶ کیلومتر بزرگراه در آذربایجان غربی تا اربعین زیر بار ترافیک می‌رود

آرازآذربایجان،:مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ۵۶ کیلومتر بزرگراه و مسیر اصلی در راستای سهولت تردد زائران تا اربعین در این استان زیر بار ترافیک می‌رود.
سیدمحسن حمزه لو روز سه‌شنبه اظهار کرد: امسال تدارک ویژه‌ای برای سهولت در عبور حدود ۵۰۰ هزار زائر از مرز تمرچین انجام شده که حدود ۱۰ برابر سال گذشته است.
وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱۶۷ هزار نفر از محور تمرچین برای اولین بار تردد کردند، ادامه داد: یکی از اولویت‌های ما توسعه و افزایش زیر ساخت‌های ارتباطی منتهی به این مرز برای تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی است و بر همین اساس افزایش و بهبود وضعیت زیرساخت‌ها از اولویت‌ها است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اضافه کرد: حدود ۵.۶ کیلومتر از خروجی نقده به سمت پیرانشهر و ۱۷.۵ کیلومتر از پادگان کولیج تا ورودی شهر پیرانشهر قبل از شروع اربعین زیر بار ترافیک خواهد رفت.
حمزه لو افزود: همچنین در این مدت باقی مانده ۲.۴ کیلومتر ورودی پیرانشهر با همکاری پادگان ارتش به صورت ۶ خطه آماده شده، ضمن اینکه ۷.۵ کیلومتر نیز مسیر حیدرآباد شمال استان در راستای تردد زائران همسایه‌های شمالی زیر بار ترافیک خواهد رفت.
وی در خصوص آخرین وضعیت تقاطع غیر همسطح سه راهی محمدیار یادآور شد: این سه راهی نقطه تلاقی کریدور بزرگراهی غرب کشور و یکی از تقاطع‌های پرتصادف است و تلاش می‌کنیم تا اربعین آن را با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال تکمیل کرده و تحویل دهیم.
حمزه لو با اشاره به تقارن هفته دولت با شروع اربعین امسال گفت: امسال بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال طرح راهداری که اغلب در حوزه محور نقده به پیرانشهر قرار دارد، کلنگ زنی یا افتتاح خواهد شد.
اربعین امسال روز چهارشنبه، ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۲ مصادف با ۶ سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی و یا ۲۰ صفر سال ۱۴۴۵ قمری است که بسیاری از مسلمانان جهان اسلام در یک اجتماع میلیونی به زیارت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالحسین (ع) در کربلای معلا و دیگر ائمه اطهار در عتبات عالیات به عراق سفر می‌کنند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۰ ق.ظ

دیدگاه


− 6 = دو