۴.۶ درصد کنکوری‌های کشور مربوط به آذربایجان‌غربی است

۴.۶ درصد کنکوری‌های کشور مربوط به آذربایجان‌غربی است

آرازآذربایجان،رییس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری در آذربایجان‌غربی با اشاره به ثبت نام ۴۵ هزار و ۴۲۶ نفر از شهرستان های مختلف استان در آزمون سراسری کنکور گفت: آذربایجان‌غربی حدود ۴.۶ درصد کنکوری‌های کشور را به خود اختصاص داده است.
احمد علیجانپور در نشست مسوولان برگزاری و حفاظت از آزمون‌های سراسری در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی، اضافه کرد: ۲۳ هزار و ۱۹۵ نفر در گروه علوم تجربی، ۱۵ هزار و ۵۸۹ نفر در گروه علوم انسانی، ۲ هزار و ۹۰۱ نفر در گروه علوم ریاضی، یک هزار و ۲۷۴ نفر در گروه هنر و ۲ هزار و ۴۶۷ نفر در گروه زبان با ثبت نام در کنکور سراسری از آذربایجان‌غربی به رقابت خواهند پرداخت.
وی با بیان اینکه آزمون‌های سراسری به عنوان یک پدیده اجتماعی، بخش راهبردی از فرآیند آموزش عالی است، اظهار کرد: حاصل این آزمون‌ها، انتخاب افرادی شایسته برای ورود به دانشگاه‌ها و مراکز و مؤسسات آموزش عالی کشور است.
رییس دانشگاه ارومیه ادامه داد: بدون شک، کیفیت برگزاری این آزمون‌ها تاثیری مستقیم و چشمگیر بر کیفیت آموزش و سطح تخصصی نظام دانشگاهی و جامعه دارد.
وی در ادامه با اشاره به تغییر رویه مدیریت آزمون‌های سراسری گفت: سازمان سنجش، بر مبنای نتایج بررسی‌های نظام‌مند خود و در جهت تعالی و تضمین کیفیت اجرای آزمون‌ها، درصدد است که مسوولیت برگزاری آزمون‌ها را در قالب سازمان اجرایی جدیدی تحت عنوان «مدیریت استانی برگزاری آزمون‌های سراسری» به دانشگاه‌های معین هر استان محول کند که این روند از سال‌های آتی به طور کامل اجرا می‌شود.
علیجانپور تحقق عدالت در اجرای آزمون‌ها از راه مدیریت مؤثر استانی، بهبود فرآیند اجرایی، هماهنگی و هم‌افزایی عوامل استانی با تسهیل ارتباطات و تعامل مستمر و سازنده آنها، سرعت عمل در تصمیم‌گیری و بهره‌مندی هرچه بیشتر از ظرفیت‌های استانی و تدارک و تمهیدات ارزیابی، اعتبار سنجی و نظارت دقیق و مستقیم بر فرآیند اجرای آزمون‌ها، از مهم‌ترین اهداف این طرح دانست.
وی افزود: آزمون دی ماه امسال آخرین آزمونی است که به صورت متمرکز از سوی سازمان سنجش مدیریت می‌شود و از سال بعد برگزاری آزمون ها بر عهده مدیریت استانی خواهد بود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۹:۱۱ ق.ظ

دیدگاه


9 − نُه =