۳۹ اتوبوس جدید در صف ورود به ناوگان مسافری درون شهری ارومیه است

۳۹ اتوبوس جدید در صف ورود به ناوگان مسافری درون شهری ارومیه است

آرازآذربایجان ،رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت: امسال ۳۹ دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده به تدریج به ناوگان مسافری درون شهری این شهر اضافه می‌شود.
ناصر سعید آبادی افزود: سال گذشته با خرید ۵۵ دستگاه اتوبوس شهری تحولی نوین در ناوگان شهری ایجاد کردیم که با پیگیری‌های لازم توانستیم در ماه‌های آخر سال ۱۶ دستگاه اتوبوس را وارد چرخه حمل و نقل شهری کنیم.
وی ادامه داد: یک طرف قرارداد در خرید اتوبوس شهری، وزارت کشور قرار دارد از این رو اضافه شدن این تعداد اتوبوس کمک شایانی برای حمل و نقل شهری ارومیه است.
سعید آبادی اظهار کرد: طرف حساب با کارخانه‌های سازنده، وزارت کشور است و طی پیگیری‌های لازم مقرر شد امسال تمام ۳۹ اتوبوس شهری باقی مانده را گرفته و وارد ناوگان شهری کنیم.
وی با اشاره به هزینه اتوبوس‌های جدید گفت: با نرخ سال گذشته برای خرید ۵۵ دستگاه اتوبوس شهری، ۶۴۰ میلیارد ریال از سمت شهرداری و مابقی از محل اعتبارات دولتی پرداخت و سفارش خرید داده شد.

سعیدآبادی اضافه کرد: همچنین ۱۰ دستگاه اتوبوس توسط کارشناسان فنی داخلی شهرداری ارومیه نوسازی و وارد خطوط شهری شده است که از این رو ۵۰ میلیارد ریال نیز در این راستا هزینه شده است.
وی یادآور شد: در صورت عدم توانمندی کارشناسان فنی حمل و نقل شهرداری ارومیه، می‌بایست ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه می‌شد که خوشبختانه با توانمندی فنی و پشتیبانی اتوبوس رانی مبلغ قابل توجهی صرفه جویی شد.
سعیدآبادی تاکید کرد: به دلیل اینکه صفر تا صد نوسازی به صورت داخلی بوده بیش از ۶۰ درصد در هزینه‌های بازسازی اتوبوس‌های شهری صرفه جویی شده است.
۲۶۵ دستگاه اتوبوس داخل شهری در ارومیه فعال است که با اجرای طرح نوسازی، تعداد اتوبوس های ناوگان شهری ارومیه به ۳۰۴ مورد ملکی و خصوصی افزایش یافت.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۹:۴۲ ق.ظ

دیدگاه


− دو = 7