۳۹۰ هزار هکتار ازاراضی آذربایجان غربی به کشت گندم اختصاص یافت

۳۹۰ هزار هکتار ازاراضی آذربایجان غربی به کشت گندم اختصاص یافت

آراز آذربایجان-مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال زراعی جاری حدود ۳۹۰ هزار هکتار ازاراضی دیم و آبی استان به کشت گندم اختصاص یافته است.
علی عیدی در خصوص کشت گندم در مزارع استان اظهارکرد: بارندگی‌های سال زراعی جاری در استان موجب شده تا مزارع گندم و جو در منطقه از سطح سبز مطلوبی برخوردار بوده و شادی کشاورزان را به همراه داشته باشد.
وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری حدود ۳۹۰ هزار هکتار از اراضی دیم و آبی استان به کشت گندم اختصاص یافته است که ۹۰ هزار هکتار گندم آبی و مابقی گندم دیم است اضافه کرد: همچنین ۴۰ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان نیز زیر کشت جو رفته است که در حال حاضر از سطح سبز بسیار مطلوبی برخوردار هستند و کشت بهاره جو تا ۱۰ اردیبهشت همچنان ادامه دارد.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: در سال جاری بر اساس پیش بینی‌های انجام شده، نزدیک به ۶۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز گندم کاران توسط مراکز خرید دولتی خریداری خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه هیئت دولت، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم برای سال جاری ۲۵ هزار ریال تعیین و ابلاغ شده است تصریح کرد: امسال حدود ۱۳ هزار تن بذر اصلاح شده گندم بین زارعین استان توزیع شده است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خاطر نشان کرد: کشت گندم روی پشته روش جدیدی است که در استان از سال گذشته شروع شده و امسال حدود ۱۵۰ هکتار به این شیوه کشت شده است.
عیدی از زارعین گندمکار استان خواست تا نسبت به مبارزه به موقع علیه آفت سن مادری گندم، علف‌های هرز و استفاده از کود سرک در مزارع خود اقدام کنند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۴ ب.ظ

دیدگاه


1 × = هشت