یک مسئول:

۲۶۰ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌های آذربایجان‌غربی شناسایی شد

۲۶۰ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌های آذربایجان‌غربی شناسایی شد

آرازآذربایجان،مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: امسال ٢۶٠ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌های آذربایجان‌غربی شناسایی شده است.
ایرج دست نشان با اشاره به شناسایی متجاوزین حریم راه‌های استان خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، ٢۶٠ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه‌های استان شناسایی شده که برای تخریب این موارد غیر مجاز نیازمند صدور احکام قضایی هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه تعدادی از تخریب ها با حکم قضایی انجام شده است، گفت: تاکنون ٧۶ مورد تخریب با حکم قضایی انجام شده و ١٠٨ مورد از احکام قضایی نیز برای تخریب در دست اقدام است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با توجه به صدور اخطار به مالکین ساخت و ساز غیر مجاز اعلام کرد: یک هزار و ۵۱ اخطار کتبی و ۳۹۹ اخطار پیشگیرانه قبل و بعد از ساخت و ساز غیر مجاز به مالکین در سراسر استان صادر شده است و برخی از مالکین با آگاهی کامل پیش از صدور احکام قضایی اقدام به تخریب ۷۶ مورد از ساخت و سازهای غیر مجاز خود کرده‌اند.

وی اظهار کرد: به ‌استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تأسیسات به شعاع ۱۰۰متر از انتهای حریم راه‌ها و در طول کنارگذرهایی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده یا مسئولیت نگهداری آن را بر عهده دارد بدون کسب مجوز از این وزارتخانه ممنوع است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان ادامه داد: هرگونه سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز در حریم راه ها نیازمند استعلام و دریافت مجوز از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۸:۲۹ ق.ظ

دیدگاه


+ سه = 6