طی هفته کشاورزی

۱۳۷ پروژه کشاورزی در آذربایجان غربی به بهره برداری می رسد

۱۳۷ پروژه کشاورزی در آذربایجان غربی به بهره برداری می رسد

آرازآذربایجان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در هفته جهاد کشاورزی امسال ۱۳۷ طرح کشاورزی افتتاح و ۱۳ پروژه نیز کلنگ زنی می شود.
خسرو شهبازی ۲۰خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات جهادکشاورزی استان برگزار شد، تصریح کرد: برای این ۱۵۰ پروژه ۵۷۷ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و برای ۱۲۳۲نفر نیز اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد:کشتارگاه صنعتی ارومیه با تکنولوژی روز و با هزینه ۲۹۰ میلیارد تومان با اشتغال ۲۰۰ نفر در هفته آتی به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه ۳۰درصد محصولات کشاورزی کشور در استان تولید می شود، اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال میزان تولید محصولات کشاورزی ۱۷درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.
شهبازی خاطر نشان کرد: در سال جاری در ۲۲۵هزار هکتار از اراضی گندم عملیات مبارزه با علف های هرز و در ۱۴۶هزار هکتار نیز عملیات مبارزه با سن گندم و در ۸۵۰هزار هکتار نیز عملیات مبارزه با سایر بیماری ها انجام شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی یاد آور شد: تاکنون ۹۱هزار تن کود اوره در استان جذب شده است.
وی ادامه داد: تاکنون از طریق اجرای طرح مهار آبهای مرزی ۶۰هزار هکتار از اراضی دیم استان زیر کشت رفته و تا پایان سال جاری نیز ۲۵هزار هکتار نیز زیر کشت خواهد رفت همچنین از سهمیه ۳۱هزار هکتاری کشت چغندر تاکنون ۳۰هزار و ۵۰۰هکتار زمین زیر کشت چغندر رفته است.
وی تصریح کرد: تاکنون از ۸۴۰۰ ساختمان غیر مجاز (ویلا باغ) در ارومیه هزار ساختمان ویلا باغ تخریب شده است.
وی در خصوص مشکل نان نیز، ظهار کرد: برای مدیریت نان، دولت یاباید یارانه نان را افزایش دهد و یا قیمت نان افزایش یابد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۴:۰۸ ب.ظ

دیدگاه


دو + = 9