۱۲۰ هکتار بافت تاریخی در خوی شناسایی شد

۱۲۰ هکتار بافت تاریخی در خوی شناسایی شد

آرازآذربایجان، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوی گفت: خوی دارای ۱۲۰هکتار بافت تاریخی ارزشمند بوده و نیازمند همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها برای حفاظت از این محدوده است.
عزیز میرزایی با بیان اینکه: برای حفظ و احیای فرهنگ، هویت و معماری شهر وجود یک مدیریت منسجم و متحد ضروری است، افزود: مطالعه و تدوین ضوابط ساخت‌وساز در بافت تاریخی در حال حاضر توسط مشاور در دست تهیه است.
رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوی گفت: طرح محور گردشگری تاریخی و فرهنگی خیابان طالقانی در بافت تاریخی با مشارکت کسبه و شهرداری این شهرستان در حال اجرا است.
میرزایی افزود: مرمت و احیای بناهای تاریخی و ثبتی داخل محدوده بافت از جمله بازار تاریخی، مسجد مطلب‌خان، مقبره آل یعقوب، جداره‌سازی تاریخی در خیابان صمدزاده و شناسایی دانه‌های باارزش و تکمیل پرونده‌های ثبتی به منظور ثبت در فهرست میراث‌فرهنگی، تشدید حفاظت فیزیکی از بافت از جمله اقدامات این اداره در بافت تاریخی خوی هستند.
رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوی افزود: آذربایجان غربی جزو استان برتر در حوزه گردشگری سلامت بوده و با توجه زیرساخت‌های موجود اعم از فرودگاه و راه آهن و موقعیت جعرافیایی منحصربه‌فرد و مرزی بودن و توانمندی‌های شهرستان در حوزه بهداشت و درمان و آب گرم معدنی متعدد می‌تواند یکی از قطب‌های گردشگری سلامت در کشور باشد.
میرزایی تصریح کرد: برای استفاده از ظرفیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در این حوزه باید در صدور مجوز و مشوق‌های حمایتی تسهیل‌گری کرد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۸:۵۶ ق.ظ

دیدگاه


8 − هفت =