کولاک برف تردد در جاده مهاباد به بوکان را با مشکل مواجه کرد

کولاک برف تردد در جاده مهاباد به بوکان را با مشکل مواجه کرد

آرازآذربایجان،رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: کولاک برف و کاهش دید افقی ناشی از مه گرفتگی، تردد خودروها در جاده مهاباد به بوکان مشهور به «برهان» را با مشکل مواجه کرده است.
رحمت نویدی نیا در این زمینه اظهار کرد: هم اکنون در محدوده «قره‌بلاغ» و «حاجی‌علی‌کند» کولاک برف مانع تردد وسایل نقلیه است البته راهداران در مسیر مشغول انجام عملیات برفروبی هستند.
وی با بیان اینکه تردد وسایل نقلیه در این مسیر فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است، افزود: رانندگان و مسافرانی که تجهیزات زمستانی لازم همراه ندارند از مسیر جایگزین مهاباد – میاندوآب – بوکان و بالعکس استفاده کنند.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد یادآور شد: هفته گذشته به دلیل بارش برف و کولاک شدید این مسیر به مدت چهار روز مسدود بود.
وی اضافه کرد: در سایر محورهای مواصلاتی این شهرستان از جمله گردنه‌های «زمزیران» و «جواله‌ره‌شان» در محور مهاباد – سردشت تردد خودروها بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.
نویدی نیا ادامه داد: تمام امکانات و ماشین آلات راهداری برای برف روبی و نمک پاشی و همچنین ارایه خدمات به خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک بویژه مسیر مهاباد به بوکان مستقر و در حالت آماده باش هستند.
علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای کیتکه (گردنه جواله ره شان)، کله گاوی (گردنه زمزیران)، گردنه قره‌بلاغ (مسیر مهاباد – بوکان) و راهدارخانه دارلک (مسیر مهاباد ارومیه) فعال است و خدمات رسانی می‌کنند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۱ ق.ظ

دیدگاه


− 1 = چهار