گزارش//

کرونا در آذربایجان‌غربی؛ کاهش امیدوارکننده آمارها

کرونا در آذربایجان‌غربی؛ کاهش امیدوارکننده آمارها

گروه گزارش: روند کاهشی شیوع کرونا در آذربایجان غربی قوت گرفته و ضمن آبی شدن ۲ شهرستان استان، تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی هم به کانال ۴۰۰ نفری رسیده و فوتی ها نیز همچنان به تعداد انگشتان یک دست است. روند شیوع کرونا پس از ۱۸ ماه از آغاز آن، در شهریورماه امسال به اوج خود در آذربایجان غربی رسید و ضمن افزایش تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی به ۲ هزار و ۳۰۰ نفر، همه ۱۷ شهرستان استان نیز وضعیت قرمز و اکثر ظرفیت های بیمارستانی استان نیز کامل شد.
اما با افزایش میزان واکسیناسیون در روزهای پایانی تابستان و ۲ ماه ابتدایی پاییز در دزهای اول و دوم و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی، این روند به سرعت کاهشی شد تا جایی که روز به روز از تعداد شهرستان های با وضع قرمز کاسته شد.
البته بسیاری از مسوولان به ویژه مدیران حوزه بهداشتی، از عادی انگاری ابراز نگرانی می کنند و تاکید دارند که مردم همچنان باید پروتکل ها را رعایت کنند.
در حال حاضر نیز، آذربایجان غربی به وضعیت پایداری رسیده و روز به روز، آمارها به سمت پایین حرکت می کنند که این امر امیدواری مردم و مسوولان را افزایش داده است.
*۲ شهرستان آذربایجان غربی آبی و ۲ شهرستان نارنجی کرونایی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر، ۲ شهرستان استان در وضعیت نارنجی، ۲ شهرستان در وضع آبی و ۱۳شهرستان در وضع زرد کرونایی قرار دارد.
علی مصطفوی افزود: طبق آخرین بررسی ها، شهرستان های اشنویه و پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی همچنان وضعیت نارنجی کرونایی دارند.
وی اضافه کرد: همچنین طبق آخرین برآورد صورت گرفته، ۲ شهرستان سلماس و چالدران در شمال آذربایجان غربی به وضع آبی کرونایی رسیده اند که نشان دهنده بهبود روزافزون شرایط کرونایی در این ۲ شهرستان است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: شهرستان های ارومیه، خوی، چایپاره، شوط، پلدشت و ماکو در شمال آذربایجان غربی و نقده، تکاب، بوکان، میاندوآب، مهاباد، سردشت و شاهین دژ در جنوب استان وضعیت زرد کرونایی دارند.
وی با اعلام هشدار جدی نسبت به ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی اظهار کرد: استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع به ویژه اجتناب از سفرهای غیرضروری به همراه رعایت فاصله اجتماعی در همه استان از جمله مهمترین اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
*۸۶ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال آذربایجان غربی واکسن کرونا دریافت کردند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: ۸۶ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در استان حداقل یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
رسول انتظارمهدی افزود: همچنین ۷۰ درصد از این جمعیت در آذربایجان غربی، هر ۲ دُز واکسن کرونا را تزریق کرده اند.
وی اضافه کرد: روزانه به طور متوسط بین ۱۳ تا ۱۵ هزار دُز واکسن در آذربایجان غربی تزریق می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین طبق آخرین آمار، افزون بر ۹۶ درصد از مردم ارومیه دُز اول و بیش از ۸۰ درصد دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند. انتظارمهدی بیان کرد: طبق بررسی های آماری صورت گرفته بیش از ۸۱ درصد جمعیت روستایی آذربایجان غربی واکسن کرونا را دریافت کرده و هنوز حدود ۱۹ درصد، در واکسیناسیون شرکت نکرده اند.
وی گفت: این تعداد حدود ۱۵۹ هزار نفر از جمعیت روستایی آذربایجان غربی را شامل می‌شود که امیدواریم با حضور در مراکز واکسیناسیون و استقبال از این طرح، روند واکسیناسیون را تسریع بخشند.
وی افزود: هم اینک در همه شهرستان های آذربایجان غربی، سیر نزولی بیماری کووید ۱۹ را داریم.
به گزارش آراز آذربیجان به نقل از ایرنا، احتمال می‌رود که با شیوع سویه جدید ویروس کرونا به نام “امیکرون”، بازهم شاهد افزایش آمار کرونایی باشیم ولی می توان با رعایت پروتکل های بهداشتی و استقبال بیشتر از واکسیناسیون، جلو این مشکل جدی گرفته شود؛ امری که به اهتمام جدی مردم نیاز دارد.
Arazazarbaijankhabarname@gmail.com

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۶ ق.ظ

دیدگاه


+ 3 = هفت