کتاب فریادرس جدیدترین اثر توحید اصغرزاده رونمایی شد

کتاب فریادرس جدیدترین اثر توحید اصغرزاده رونمایی شد

گروه فرهنگی:کتاب »فریادرس« جدیدترین اثر »توحید اصغرزاده« نویسنده برجسته و پیکسوت فرهنگ و هنر آذربایجان غربی در مراسمی با حضور مسوولان فرهنگی و ‌اهالی فرهنگ و هنر رونمایی شد.
مراسم تقدیر از این نویسنده و رونمایی از اثر جدید او در ارومیه برگزار و اهالی فرهنگ و هنر آذربایجان غربی با شور تمام به نویسنده برجسته و پیشکسوت استان عرض ارادت کرده و سال‌ها تلاش بی وقفه او را پاس داشته و ارج نهادند.
مراسم بزرگداشت اصغرزاده که با حضور نویسندگان، شاعران، مسوولان فرهنگی و اهالی قلم و فرهنگ برگزار شد و نویسندگانی چون ضیایی به بیان ویژگی‌های شخصیتی، آثار و توانمندی‌های بی نظیر این نویسنده برجسته پرداخته و دوستان و شاگردان وی نیز خاطراتی نقل کرده و ارادت خود را به این نویسنده پیشکسوت استان آذربایجان غربی نشان دادند.
سعید سلیمانپور شاعر طنز پرداز ارومیه نیز با شعر خوانی از این نویسنده برجسته قدردانی کرد و حاح حسین غفاری نویسنده و جانباز دفاع مقدس کتاب‌های این نویسنده برجسته را با بیانی زیبا برشمرد و »الله وردی علیپور اقدم« نیز او را نویسنده‌ایی معرفی کرد که با قلم خود و ‌با نگاه به فردا آثار زیبایی خلق کرده است.
زهرا اصغرزاده دختر این نویسنده برجسته در ادامه مراسم طی سخنانی کوتاه گفت: از پدرم بیشتر معلمی را یاد گرفتم او همیشه الگوی خوب در خانه بود و ‌راه درست را در زندگی، ‌تحصیل و تمام مراحل زندگی نشان ما دادند.
کتاب »فریادرس« جدیدترین اثر توحید اصغرزاده با نگاهی تاریخی از غدیر تا عاشوراست
به گفته نویسنده پیشکسوت این کتاب که توسط نشر آسمان کتاب منتشر و راهی بازار نشر شده، ۲۰۰ صفحه دارد، بهای پشت جلد ۶۵ هزار تومان است لیکن نویسنده آن را نذر فرهنگی کرده و عرضه آن رایگان خواهد بود.
فریادرس جستاری برای تاریخ عاشوراست که در قالب نثر بازگو می‌شود همچنین دلایل پدیداری عاشورا را در واقعه غدیر جستجو می‌کند.اصغرزاده گفت: خطبه منا که امام حسین (ع) دو سال قبل از عاشورا در شهر مکه ایراد فرموده‌اند از محورهای اصلی کتاب به شمار می‌رود که چگونه امویان به تضعیف ساختارهای دینی می‌پرداختند و امت را از تاریخ و احادیث پیامبر دور می‌ساختند.
وی افزود: در واقع سیدالشهدا (ع) برای اصلاح امور جدش و مصون سازی دین از بدعت‌های پنهان و آشکار فریاد برآورد و برای این جهاد از امت، یاری خواست.
به گفته وی، کتاب فریادرس با نثری مطبوع، شرح حال امام و یارانش را از مدینه تا کربلا بیان می‌کند و در فصل عبرت‌های عاشورا، به وقایع دردناکی که امت مسلمان بعد از شهادت امام حسین (ع) در مدینه، مکه و کوفه دچار آن شدند اشارات تاریخی دارد.
»فریادرس« کتابی که با ادبیاتی فاخر، نه تنها از واقعه عاشورا، بلکه از وقایعی که منجر به ‌واقعه عاشورا شد، پرده بر می‌دارد، در بخشی از این کتاب آمده است: تاریخ غدیر و کربلا، سرنوشت اجتماعی تمام ملل را در خود نهفته دارد، لذا ‌نمی‌توان از کنار وقایع دهه ۱۱ تا ۶۰ صدر اسلام به‌ آسانی گذشت و حوادث آن ‌دوره را به جامعه اسلامی یا جغرافیای انسانی و سیاسی جزیره العرب و ‌عراقین محدود کرد زیرا با شاخص غدیر و عاشورا، هر جریان سیاسی که ‌در برگیرنده عناصر قدرت، عدالت اجتماعی و حقوق انسان‌هاست قابل ‌تعبیر و ‌تفسیر می‌شود.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از ایرنا، جاری چون آب، عرصه شقایق، اینگونه بودند، زندگینامه و خاطره شهید مهدی امینی، امین انقلاب »زندگینامه« خاطره شهید مهدی امینی، بر بالین لاله‌ها »زندگینامه شهدای بهداری« بهداری سپاه (با هم نویسی محمدرضا پور ولی)، معبر »زندگینامه شهدای پشتیبانی«، سردار بدر »زندگینامه و سخنرانی‌های شهید مهدی باکری«، بوی باران بوی باروت »زندگینامه شهید حمید باکری و شرح فرماندهی او در فتح خرمشهر« (با هم نویسی خانم شبانی)، ذاکر »زندگینامه طلبه شهید میرحسین ذاکر«، پهلوان محمد »زندگینامه و خاطره مرحوم محمد باوندپور«، یک لحظه تا آسمان »قطعات ادبی ویژه فیلم‌های کوتاه«، مهاجر »زندگینامه شهید نصرالهی«، نامه‌های ارغوانی »وصیتنامه‌های موضوعی شهدا« و جاودانه‌های فرهنگ »زندگینامه و وصایای شهدای فرهنگی« از جمله آثار این نویسنده پیشکسوت و برجسته است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۷:۵۴ ق.ظ

دیدگاه


− هفت = 1