استاندار آذربایجان غربی:

پیوست اجتماعی در طرح های احیای دریاچه ارومیه لحاظ شود

پیوست اجتماعی در طرح های احیای دریاچه ارومیه لحاظ شود

آراز آذربایجان،استاندار آذربایجان غربی گفت: جای حوزه اجتماعی در ساختار ستاد احیای دریاچه ارومیه خالی است و باید بهبود این امر در دستور کار قرار گیرد.
محمدصادق معتمدیان پیش از ظهر یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت دریاچه ارومیه با اشاره به لزوم توجه به مدیریت منابع آبی در مرحله دوم احیای دریاچه ارومیه افزود: باید در این راستا در حوزه کشاورزی، برنامه ریزی ویژه‌ای داشته باشیم و از مشارکت مردم نیز در این خصوص بیشترین استفاده را ببریم.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به لزوم توجه به توان علمی دانشگاه‌ها و ظرفیت اجرایی دستگاه‌های دولتی گفت: همه توان استان و حتی مجامع و اساتید ملی و بین‌المللی در جهت احیای دریاچه ارومیه به کار گیری می‌شود.
معتمدیان با تاکید بر اینکه در راستای طراحی، تدوین و اجرای برنامه‌های مؤثر برای احیای این دریاچه باید با همه توان وارد شویم، ادامه داد: مهمترین اقدام در وضعیت موجود، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سخت افزاری در راستای افزایش ورودی آب به دریاچه است که در این خصوص باید نهادهای مسؤول به وظیفه خود عمل کنند.
استاندار آذربایجان غربی توجه به مسائل اجتماعی در حوزه ستاد احیای دریاچه ارومیه را مورد تاکید قرار داد و گفت: احیای دریاچه ارومیه، مطالبه ملی است و همگان بر این امر تاکید دارند که برای احیای آن، باید پیوست اجتماعی نیز در طرح‌ها لحاظ شود.
وی اضافه کرد: جای حوزه اجتماعی در ساختار ستاد احیای دریاچه ارومیه خالی است و باید بهبود این امر در دستور کار قرار گیرد.
استاندار آذربایجان غربی اطلاع رسانی مناسب در خصوص دریاچه ارومیه و طرح‌های احیای آن را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: اقناع سازی افکار عمومی در این راستا باید مورد توجه باشد.
به گفته وی، نباید اجازه دهیم که مصاحبه‌های غیرعلمی و تئوری‌های اثبات نشده در این خصوص منعکس شود.
معتمدیان تاکید کرد: نقش مردم در احیای دریاچه ارومیه بسیار مهم و اساسی است و عدم استفاده از ظرفیت‌های مردمی و مشارکت‌های همگانی در سال‌های گذشته از مشکلات حوزه ستاد احیای دریاچه ارومیه به شمار می‌رود.
در این جلسه در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه و طرح‌های احیایی بحث و تبادل نظر شد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۷:۳۷ ب.ظ

دیدگاه


9 + = شانزده