پوشش ظاهری واجب و لازمه حجاب معنوی و عفت ذاتی زن است

پوشش ظاهری واجب و لازمه حجاب معنوی و عفت ذاتی زن است

سعیده نیک اندیش
گروه گفتگو:مصطفی قلیزاده علیار گفت: اغلب عفاف را خانه نشینی و حجاب را پوشش ظاهری زن تلقی می کنند؛ در حالی که پوشش ظاهری و دوری از چشم نامحرمان واجب و لازمه حجاب معنوی و عفت ذاتی زن است.
به گزارش آراز آذربایجان، مصطفی قلیزاده علیار متولد ۱۳۴۰، تحصیل کرده حوزه و دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد رشته الهیات و ادبیات است، که در دوران دفاع مقدس جهت دفاع از خاک و ناموس قدم برداشته تا کلام الهی را به جان و دل مردم برساند و اینک جهت حفاظت از همین ارزش ها قلم به دست دارد.
»قلیزاده علیار« نویسنده، شاعر، روزنامه نگار فعال رسانه ای است که سالها بعنوان مُبلغ دینی در کشورهای آسیانه میانه حضور داشته است. و بدلیل فعالیت در زمینه امور فرهنگی این کشورها توانسته است جایزه بین المللی و نشان فرهنگی شهریار را کسب نماید.وی همچنین بعنوان چهره شاخص فرهنگ انقلاب اسلامی در سال ۹۷ انتخاب شد، تالیف ۳۱ جلد کتاب چاپی و دهها مقاله پژوهشی در دانشنامه ها و نشریات علمی و فرهنگی از دیگر سوابق وی درکارنامه درخشان ایشان است. با محوریت حجاب و عفاف به پای صحبت‌های وی نشسته‌ایم که در ادامه می‌آید.
* به اهداف و فعالیت های رسانه ای امسال خود در زمینه عفاف و حجاب اشاره بفرمایید.
امسال هم مثل سالهای پیشین، از فرصت هفته عفاف و حجاب، برای بیان پاره ای مطالب تاریخی و معرفتی و اجتماعی استفاده کردم بحمدالله. یکی و دو نوشته کوتاه اما رسا در بیان ماهیت بی حجابی و بدحجابی نوشتم و منتشر کردم و علت بی حجابی یا بدحجابی را گفتم. به نظر بنده افراد بی حجاب و یا بدحجاب اغلب شان ذاتا بی حیا نیستند اینها قربانی هوسبازی دیگرانند.همچنین امسال کتاب بسیار مفید زن ریحانه آفرینش (بیانات مقام معظم رهبری در موضوع زن و حجاب و خانواده و مسایل مرتبط) را بیشتر مد نظر قرار دادم و در رسانه ها و صدا و سیمای مرکز استان آذربایجان غربی برای عموم مردم معرفی کردم و البته اگر خدا بخواهد قرار است در مرداد ماه هم کنفرانسی در کتابخانه مرکزی ارومیه در این باره داشتم باشم.
*در رابطه با نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب در خانواده و تاثیر آن در جامعه چه نظری دارید؟
عفاف و عفت و حیاء در انسان فطری و ذاتی است و در دختران و زنان بیشتر از مردان است که متاسفانه شیطان و شیاطین الانس سعی کرده_اند بر عکس آن را ثابت و زن را تحقیر کنند. از یک طرف هم اغلب خانواده ها به علت نداشتن آگاهی دینی و قرآنی و عدم آشنایی با معارف اهل بیت (ع) و نیز به علت ناآشنا بودن با سیره عملی خاندان نبوت و امامت به ویژه سیره حضرت فاطمه زهرا (س) معمولا نسبت به عفاف و حجاب و جایگاه زنان و دخترانشان خوب عمل نمی کنند و تفکر مردسالارانه و مذکر دارند. اغلب عفاف را خانه نشینی و حجاب را پوشش ظاهری زن تلقی می کنند. در حالی که پوشش ظاهری و دوری از چشم نامحرمان واجب و لازمه حجاب معنوی و عفت ذاتی زن است. خانواده وظیفه اش تربیت درست و معرفت بنیاد دختران در راستای احراز شخصیت انسانی و الهی زن است نه فقط دور نگه داشتن از محیط بیرون و چشم نامحرم. دو گروه در باره زنان اشتباه می کنند یکی طاغوتها و بلهوسان و افراد شیاد و شهوت پرست است که فقط از زن سوءاستفاده شهوی و جنسی می کنند، دوم خانواده های متدین که تمام سعی شان این است که زنان و دختران را فقط در پوشش ظاهری و کنج خانه پنهان دارند. در حالی که تعلیم قرآنی و روش تربیتی اهل بیت (ع) غیر از این است. قرآن و اهل بیت (ع) در صدد تربیت و شکوفا کردن شخصیت واقعی و انسانی زن و به فعلیت رساندن توانایی های این موجود پراستعداد در فضای عفاف ظاهری و باطنی و همراه با حجاب پوششی. در این رابطه سخن بسیار است …
* به هدف غرب از استحاله و نفوذ فرهنگی در جوامع اسلامی بخصوص در حوزه عفاف و حجاب اشاره بفرمایید.
روش غربیها در دویست سال اخیر و از زمان به بار نشستن انقلاب صنعتی و راه افتادن تکنولوژی جدید در اروپا و آمریکا، فقط و فقط بهرمندی از ظرفیتهای اشیاء و کالاهاست و انسانها را هم به چشم کالا نگاه می کند.
لذا از مرد به نوعی بهره کشی می کند و از زن به نوعی دیگر و متناسب با توانمندیهای هر کدام.
ماهیت مدنیت غربی این است و در نگاه مدنیت غربی از زن بیشتر میتوان بهره کشید. زیرا زن علاوه بر انجام همه اموری که مردها قادر به انجام آن هستند از کارگری تا دانشمندی سیاستمداری، نظامیگری، ورزش، تجارت و … امتیاز دیگری هم دارد، که مردها معمولا ندارند و آن جذابیتهای زنانگی است و آن در تمام امور کشوری و اجتماعی و فردی میتواند به عنوان کالایی جذاب و سودآور مورد استفاده قرار گیرد!
لذا زنان را از کودکی برای بهره کشی جنسی تربیت می کنند، در واقع شخصیت واقعی و فطری زن را استحاله کرده و برای بهره کشی در سودآوری سیاسی، اقتصادی، تجاری و تبلیغاتی حاضر و آماده اش می کنند.
* نحوه نگاه اسلام و نگاه مدنیت غربی به جلوه گری زن چگونه است؟
در نگاه اسلام و ادیان توحیدی زیبایی و جاذبه_های ظاهری و جلوه گری زن هر چه بیشتر باشد بهتر اما فقط برای همسرش منحصر است نه غیر آن. اما در نگاه مدنیت غربی – چه در شرق جغرافیایی و چه در غرب آن – برای همگان با رویکرد جذب توریست و سود و سرمایه و قدرت است!این فرهنگ فسادآور و دشمنی با زن، در صد سال اخیر به واسطه حکومتهای فاسد در ممالک اسلامی هم ترویج و نهادینه شده و در ایران هم حکومت فاسد ۵۰ساله پهلوی این فرهنگ شیطانی ترویج شد که هنوز هم رسوب آن در برخی خانواده ها مانده متاسفانه و امروز ۴۲ سال بعد از استقرار نظام اسلامی، هنوز هم شاهد برخی از نمادها و نمودهای این میراث بی عفتی پهلوی در جامعه هستیم. البته حاکمیت برخی جناحهای غربگرا و هزینه برای طرحهای فاسدسازی انسان مثل طرح ۲۰۳۰ و … به این معضل بیشتر دامن زد و زیر لوای اصلاح طلبی، ضربه هایی به مراتب بدتر از پهلوی به عفاف و حجاب زن مسلمان ایرانی زدند و می زنند. شما ببینید سر موضوع حضور زنان در ورزشگاهها چه هیاهیو می کنند و آن را یک موفقیت درخشان برای خودشان جا می زنند! ما هم معتقدیم زنان باید از حقوق شهروندی و فعالیت اجتماعی مثل مردان بهره مند باشند از جمله ورزش و استفاده از ورزشگاهها و … اما این دلدادگان فرهنگ فاسد غرب در مراکز حاکمیتی نظام چه هلهله ای احمقانه راه انداخته اند! هدفشان جایگاه ملی دادن به زن ایرانی نیست هدفشان برداشتن پرده های عفت و حیا و آبروی زنان است تا زنان جوان را در ورزشگاهها با مردان جوان مختلط نمایند و با هم به هیجان در آورند وشآن زن مسلمان را له کنند که نمونه_هایش را در دو سال اخیر به عینه دیدیم و رسانه ها هم شاهدند و مدیران و دست اندکاران دولتی از نشر این همه بی عفتی و رسوایی ها کلی کف کردند.
*به نظر شما راه برون رفت از این شرایط چیست؟
راه برون رفت فقط بازگشت به فرهنگ اسلام اصلاح نظام تربیتی و آموزش و پرورش در آموزش و پرورش و دانشگاهها و خانواده_هاست. همچنین باید از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی و رسانه در این راستا بدرستی استفاده کرد. البته مسئولیت مراکز تعلیم و تربیت و حوزه_های علمیه و روحانیت و رسانه ملی و معلمان و نیز سرپرستان خانواده ها و اهل فرهنگ و رسانه و قلم بیان و همه تریبونداران بیشتر است.
* برای ترویج عفاف و حجاب چه سازوکارهایی توسط دولت و قوه مجریه باید فراهم شود؟
توسط دولت و قوه مجریه؟! اولا عرض کنم که در چند سال اخیر دولت و طراحان دولتی خودشان از عوامل تخریب خانواده و عفاف و برانداختن حجاب بودند بی تعارف. همین جماعت با استفاده از بیت المال، طرحی شیطانی برای تخریب خانواده و عفت زن ایرانی را تا مرحله اجرا رساندند معروف به #طرح۲۰۳۰ که با مخالفت جدی و شدید مقام معظم رهبری مواجه شد و ناکام ماند. دولتیها بر اساس آن طرح می_خواستند به روش غربیها و بلکه افسارگسیخته_تر ازآن هم، بچه ها را از دوران کودکی با مسایل سکسی و جنسی، رقص و… آموزش بدهند، تا همه عفت و حجاب و شرافت خانواده از بُن برافتد و از بین برود!اما خب دولت و مجلس باهم وظیفه دارند قوانین و مقررات و ساز و کارهای موثر در حفظ عفاف و حجاب و کرامت و شرافت زن را با استفاده از نظر کارشناسان امر و نظرات مقام معظم رهبری تنظیم و تصویب و به نحو منطقی اجرا کنند.
برخی توصیه های موکد رهبری به نمایندگان مجلس در دیدار مجازی روز یکشنبه ۲۲ تیر ۹۹ در این موضوع بسیار عالی و راهگشاست.
شما و بنده و امثال ما اهل فرهنگ و رسانه ایم و البته وظیفه داریم دولت و مجلس را به وظایف شان و خلاءهای موجود در جامعه متوجه سازیم و فریاد بزنیم. ایجاد تسهیلات لازم و موثر برای ازدواج جوانان (غیر از وامهای سنگین و کمرشکن)، پرداخت بیمه و حقوق به زنان خانه دار و زحمت کش که در تربیت فرزند و حفظ اساس خانواده رکن اساسی هستند و … همه اینها قانونی شود. امیدواریم دولت و مجلس واقعا اسلامی و مردمی باشند، مجلس به جای دامن زدن به مباحث حاشیه ای و دولت به جای هزینه کردن به امور بیخود، به تحکیم بنیان خانواده و عنصر عفت و حجاب بپردازند.
فرهنگی و‌همچنین خلاقیت در زمینه حجاب دانست و اضافه کرد: ‌این مولفه ها می تواند راه نفوذ را بر دشمنان ببندند. هراندازه متولیان فرهنگی ریز بینانه ، منطقی و‌با تکیه برآموزه های دین اسلام عمل کنند نتیحه مطلوبی خواهند گرفت.
* و در پایان اگر حرفی مانده؟
در پایان عرض کنم که امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی دهها هزار بانوی عفیف ایرانی متخصص در رشته های مختلف علمی، ادبی رسانه ای و فرهنگی، پزشکی، صنعتی، روحانی ورزشی،هنری، سیاسی، مدیریتی و کارآفرینی اقتصادی و پژوهشی نه تنها در داخل ایران بلکه در عرصه های بین الملی شناخته شده اند و گاه سرآمدتر از مردان هستند. این بانوان متخصص و کارآمد در کنار حفظ سرمایه اصلی خود یعنی خانواده و همسرداری و فرزندآوری و تربیت فرزند؛ مایه افتخار در فعالیتهای علمی و اجتماعی اند که به حسب درصد جمعیت اگر حساب کنیم ده در صد آنها در دوره پنجاه ساله رژیم پهلوی نبوده است. همچنین باید به بانوان محترم و جوان که فقط به فکر ادامه تحصیل و ارتقای رتبه تحصیلی و دنبال شغل رسمی اند و از تشکیل زندگی مشترک و ازدواج غافلند یا آن را در اولویت بعدی قرار داده اند، هشدار بدهیم که تشکیل زندگی سالم مشترک و ازدواج به موقع نسبت به همه چیز اولویت دارد اصلا تجلی گاه عفاف و حجاب زندگی مشترک و خانواده و فرزندآوری و تربیت فرزند است باقی ارزشها در اولویت بعدی است.
arazazarbaijankhabarname@gmail.com

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲:۰۴ ب.ظ

دیدگاه


1 + = هشت