معاون حمايت و سلامت کميته امداد مطرح کرد

پرداخت مستمری به ۶۱ هزار خانواده توسط کمیته امداد استان

پرداخت مستمری به ۶۱ هزار خانواده توسط کمیته امداد استان

گروه گفت¬وگو: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد آذربایجان غربی گفت: ۶۱ هزار خانواده زیرپوشش این نهاد در آذربایجان غربی مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.
به گزارش آرازآذربایجان حمایت از طبقه کم‌برخوردار جامعه و پشتیبانی از مستضعفان یکی از مهم‌ترین دیدگاه‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی در تاسیس حکومت بوده است، بعدها نیز بر ضرورت توجه به این مقوله تاکید ویژه داشته‌اند، تا جایی که دستور تاسیس کمیته امداد در سطح کشور و به موازات آن شهرستان‌ها صادر کردند.
به این ترتیب کمیته امداد آذربایجان غربی نیز همگام با سایر مناطق کشور راه‌اندازی شده است، که در طول سال با اجرای طرح‌های مختلف در راستای ارائه کمک‌های مادی و غیر مادی به طبقه بی‌بضاعت استان در سراسر شهرستان‌های آذربایجان غربی گام برمی‌دارد؛ تا از این رهگذر برای بهبود یافتن وضع معیشتی جامعه هدف خود اقدامات موثری انجام داده باشد، معاونت حمایت و سلامت کمیته امداد آذربایجان غربی نیز به معنای واقعی کلمه و در عمل یکی از حوزه‌های فعال و توانمند این مجموعه در استان به شمار می‌رود.
برای بهبود وضع زندگی، رفع مشکلات مادی، عاطفی و آموزشی همچنین رفع مشکلات جسمی و روحی جامعه هدف خود در طول سال گام‌های بلندی توسط کارشناسان و تلاشگران خود برمی‌دارد، که از نگاه هیچ رسانه منصف نباید عملکرد آن پنهان بماند.
بنابراین با در نظر گرفتن پیشینه مورد اشاره همچنین با هدف تبیین عملکرد و اقدامات همچنین تشریح برنامه‌های این مجموعه برای سال ۱۳۹۴ خبرنگار ما با ابراهیم جعفری، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی مصاحبه‌ای ترتیب داده است که خلاصه گفت‌وگو را در زیر می‌خوانید.
* چند خانواده در آذربایجان غربی مستمری ماهانه دریافت می‌کنند؟
در مناطق مختلف آذربایجان غربی در مجموع حدود ۶۱ هزار خانواده نیازمند و بی‌بضاعت زیرپوشش خدمات مستمری ماهانه کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قرار گرفته‌اند، تا از این رهگذر به اندازه‌ای هرچند مختصر برای رفع دغدغه‌های مختلف کنارشان بوده، با همت کارشناسان و تلاشگران این مجموعه کمک‌حال آنها باشیم.
مبالغ پرداختی به خانواده‌ها بین ۵۳ هزار تومان تا ۱۰۰ هزار تومان متغیر می‌باشد، که این کمک‌های نقدی و مستمری‌ ماهانه با در نظر گرفتن تعداد اعضای خانواده و افراد تحت تکفل توسط کمیته امداد استان به حساب بانکی خانواده‌ها واریز می‌شود.
بنابراین به حساب بانکی خانواده‌های تک نفره ۵۳ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفر به بالا ۱۰۰ هزار تومان در زمان مشخص واریز می‌شود، و این منابع مالی در اختیار خانواده‌‌‌های تحت حمایت قرار می‌گیرد.
در طول سال گذشته ۱۲ نوبت خانواده‌ها مستمری ماهانه دریافت کرده‌اند، همچنین به آنها عیدی هم معادل مبلغ مستمری نیز اختصاص داده بودیم، تا به این ترتیب برای رفع نیازها و مشکلات خود در زمینه‌های گوناگون اعم از درمانی، تغذیه‌ای، بهداشتی، پوشاک و امثال این موارد هزینه کنند.هر چند که این مجموعه با مشارکت مردم نیکوکار و خیر آذربایجان غربی برای همه حوزه‌های مورد اشاره برنامه‌های جداگانه‌ای و متنوعی هم دارد.
*در راستای خدمت سربازی فرزندان خانواده‌ها، کمیته امداد چه اقدامی انجام می‌دهد؟
برای حمایت از فرزندان ذکور خانواده‌ها، به دلیل عهده‌داری سرپرست خانواده با هماهنگی فرماندهی انتظامی استان اقداماتی انجام می‌گیرد، به طوری که در صورت وجود مجوز قانونی و واجدالشرایط بودن افراد مورد اشاره همچنین با ارائه معرفی‌نامه از کمیته امداد و پیگیری‌های این نهاد برای معافیت از خدمت جوانان اقدام می‌کنیم.
تا به دنبال آن اعضای خانواده خود به بهترین شکل زیر چتر حمایتی و پشتیبانی خود قرار دهند، به طوری که در طول سال گذشته با هماهنگی مراجع ذی‌صلاح در فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی همچنین کمیته امداد برای این موضوع تلاش شد.
به طوری که سال قبل ۳۶۱ نفر از این موهبت و خدمت برخوردار شدند، و از خدمت سربازی به دلیل داشتن شرایط موردنیاز معاف شده بودند، که امسال نیز در این راستا پیگیری‌ها و بررسی‌های موردنیاز اعمال خواهد شد.همچنین اگر فردی در بین مددجویان زیرپوشش به خارج از استان یا شهری غیر از محل سکونت اعضای خانواده خود به طور کلی محل نامناسب اعزام شود، با مکاتبه، پیگیری و تلاش این مجموعه برای تغییر محل خدمت جوانان اقدام می‌شود، که خوشبختانه مسئولان استانی در این ارتباط همکاری مطلوبی دارند.
*آیا بعد معافیت از خدمت سربازی، جوانان در چرخه حمایتی قرار می‌گیرند؟
بعد معافیت جوانان از خدمت نظام وظیفه عمومی، به آنها آموزش‌های موردنیاز با هماهنگی معاونت خودکفایی و اشتغال کمیته امداد آذربایجان غربی ارائه می‌شود، همچنین در کارگاه‌های آموزشی جهت حرفه‌آموزی و یادگیری مهارت‌های فنی جهت داشتن شغل مناسب و درآمدزا شرکت می‌کنند.
همچنین به دنبال دریافت تسهیلات بانکی، وام‌های خوداشتغالی و قرض‌الحسنه برای توانمندسازی خانواده خود گام برمی‌دارند، تا به این ترتیب خودکفا و مستقل شوند.
*پیرامون اجرای طرح اکرام ایتام و استقبال از این طرح در آذربایجان غربی توضیح دهید.
در خانواده‌هایی که بنا به دلایلی مانند تصادف، بیماری و … سرپرست جان خود از دست می‌دهد، به طور قطع یتیم یا ایتام نیازمند به حمایت‌ مالی، عاطفی و اجتماعی وجود دارد، که کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی مانند سایر مناطق کشور به طور جدی برای اجرای طرح اکرام ایتام و اکرام محسنین گام‌ برمی‌دارد.
مناطق مختلف آذربایجان غربی درمجموع ۷ هزار و ۱۰۰ نفر یتیم شناسایی شده‌‌‌اند، که زیرپوشش خدمات حمایتی و اجتماعی این مجموعه قرار گرفته‌اند، تا جایی که ۲۱ هزار نفر حامی ساکن داخل و خارج کشور به انحای گوناگون آنها را زیر چتر حمایتی‌شان قرار داده‌اند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۴:۳۴ ق.ظ

دیدگاه


− سه = 3