پارلمان مشورتی زنان آذربایجان غربی تشکیل شد

پارلمان مشورتی زنان آذربایجان غربی تشکیل شد

آراز آذربایجان– مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی از تشکیل پارلمان مشورتی زنان در استان خبر داد.
پریسا علیلو، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن شهید نیکخواه استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: آذربایجان غربی به عنوان سومین استان در کشور بوده که طی ۳ ماه اخیر در ۱۷ شهرستان موفق به تشکیل پارلمان مشورتی زنان شده است.
وی ادامه داد: ابداع کننده این پارلمان‌ها خراسان رضوی بود و از طریق معاونت زنان این استان به تمامی استان‌ها تعمیم یافت و پس از آن در خراسان شمالی تشکیل شد و آذربایجان غربی نیز سومین استان تشکیل دهنده پارلمان‌های مشورتی زنان بوده است.
علیلو با اشاره به اهداف تشکیل پارلمان مشورتی زنان خاطرنشان کرد: پارلمان مشورتی زنان نمادی از مشارکت نظام مند و توسعه یافته برای پیگیری مطالبات زنان و نقطه عطفی برای حرکت در تحقق عدالت جنسیتی و افزایش نقش و مشارکت زنان بر اساس اسناد بالادستی و قانون اساسی است.
وی با بیان اینکه چون در سال انتخابات قرار داریم، این پارلمان می‌تواند مشوق زنان باشد، تصریح کرد: این پارلمان‌ها به صورت مجمع عمومی شکل گرفته و اساسنامه توسط خراسان شمالی تشکیل شده و ترکیبی از زنان صاحب نظر و نخبه متشکل از ۲۵ قشر در اساسنامه تعریف شده که می‌توانند دعوت کنند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه پارلمان‌های مشورتی زنان متشکل از ۲۵ قشر در ۵ گروه اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی، آموزش، پژوهش و توانمندسازی و کمیسیون سلامت و حقوقی است، یادآور شد: شناسایی وضعیت دقیق زنان با نگاه بومی و منطقه‌ای بوده و اولویت بندی بر اساس هر شهر در جهت توسعه و حل مسائل بر اساس برنامه ریزی عملیاتی و نتیجه بهتر برای بهبود وضعیت زنان استان است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲:۵۱ ب.ظ

دیدگاه


چهار + = 5