پارازیت باید به هنگام ‌امنیتی بودن، استفاده شود

پارازیت باید به هنگام ‌امنیتی بودن، استفاده شود

‌گروه اجتماعی:آنچه هم‌اکنون مطرح است، اینکه ایجاد پارازیت با توجه به تحولات تکنولوژی و اجتماعی، کارکرد مصونیت‌بخشی خود را از دست داده است؛ بنابراین، نباید بر‌ این موضوع بیش از این تأکید کرد، زیرا برای سلامت مضر است و در ارائه برنامه‌های خوب صدا و سیما نیز اختلال پدید می‌آورد.
سال‌هاست ‌بحث ارسال پارازیت و ایجاد اختلال بر ‌شبکه‌های ماهواره‌ای، موضوع ‌محافل گوناگون بوده و تا‌کنون نیز سخنان بسیاری در این باره گفته شده است.به گزارش »تابناک«، برخی‌ کار‌شناسان بر این باورند که پارازیت، باعث‌ اختلالات جسمانی می‌‌شود و برای سلامتی انسان مضر است؛ اما برخی ‌دیگر، پای را از این فرا‌تر گذاشته و حتی آن را‌ به پیش‌بینی هوا و اختلال بر ‌شبکه‌های تلویزیونی ـ که توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود ـ نیز ربط داده‌اند! به هر حال، امروز فراکسیون محیط زیست ‌در مجلس شورای اسلامی، نشستی با حضور نمایندگان همه دستگاه‌ها و ارگان‌هایی که با این موضوع در ارتباط‌‌ هستند، انجام داد و به بررسی دقیق آثار و نتایج به دست آمده از پارازیت پرداخت. آنچه از جمع‌بندی نشست امروز به دست می‌آید، اینکه‌ پارازیت‌ها مضر تشخیص داده شده‌‌اند و استفاده نکردن از آن بیشتر به مصلحت است تا به کار بردن آنها‌.
‌کمال‌الدین پیر‌مؤذن ‌در خصوص نشست بررسی پارازیت بر ‌سلامت و تأثیر آن بر محیط زیست و اختلالات مرتبط گفت: در این جلسه، مدیران صدا و سیما انتقادات جدی از معضل پارازیت و اختلالات آن ‌روی پخش برنامه‌های تلویزیونی داشتند‌ و دست یاری به سوی مجلس دراز کردند
اما ‌چون ارسال پارازیت مربوط به حاکمیت بوده و حقوق شهروندی در آن دخیل است، باید همه هموطنان به رفع این معضل و ادای حق شهروندی که با سلامت انسان مرتبط است، تلاش جدی کنند، همان گونه که در شورای عالی امنیت ملی و وزارت خانه‌های ‌دیگر در حال بررسی است.
وی همچنین ادامه داد: آنچه هم‌اکنون مطرح است، اینکه ایجاد پارازیت با توجه به تحولات تکنولوژی و اجتماعی، کارکرد مصونیت‌بخشی خود را از دست داده است؛ بنابراین، نباید بر‌ این موضوع بیش از این تأکید کرد، زیرا برای سلامت مضر است و در ارائه برنامه‌های خوب صدا و سیما نیز اختلال پدید می‌آورد.
مدیران صدا و سیما حتی در این زمینه می‌گویند، در بازی والیبال ایران در بازی‌های لیگ جهانی، ‌پارازیت‌ها باعث ‌مختل شدن برنامه شدند و ‌همین ‌قطع و وصل برنامه را به دنبال داشت‌. این نماینده گفت: ‌باید در مقاطع زمانی مشخص و با تکیه بر قانون و در زمان‌هایی که امنیت ملی در خطر است، از پارازیت‌ها بهره برد، ولی استفاده همیشگی و طولانی ‌باید متوقف شود، زیرا به لحاظ قانونی سازمان اطلاعات و فناوری و همچنین انرژی اتمی نسبت به امواج یون‌ساز و غیر یون‌ساز مسئولیت دارند و باید تلاش کرد‌ و قاطعانه انجام وظیفه کنند. وی گفت: سرانجام‌ ایجاد‌ هماهنگی‌ و تصریح در تدوین استانداردهای ملی و بومی با ‌کسب نظر از همه مسئولان ‌تصویب‌ و همچنین تدوین چهارچوب‌های نظارتی نیز مقرر شد‌ و دولت نیز قرار است در حسن اجرای کار نظارت داشته باشد. این نماینده در خصوص سرطان‌زا بود‌ن امواج گفت: این موضوع در حال بررسی است،‌ ولی اگر زمان پارازیت بیشتر باشد، بنا به نظر اکثریت جامعه پزشکی برای انسان زیان‌آور است. وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت اصرار دارد، ‌این کار را در قالب لایحه قانون پاک به مجلس ارائه‌ داده و خلأ‌های قانونی را رفع کند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۸:۳۰ ق.ظ

دیدگاه


− یک = 4