معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار:

یک ششم پایانه_های وارداتی و صادراتی_کشور در_آذربایجان غربی است

یک ششم پایانه_های وارداتی و صادراتی_کشور در_آذربایجان غربی است

گروه اقتصادی: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان‌غربی، با اعلام اینکه آذربایجان غربی یک ششم پایانه های وارداتی و صادراتی کشور را داراست، تصریح کرد: امید است سال آینده برای آذربایجان‌غربی سالی باشکوه از نظر رونق اقتصادی و اشتغال باشد.
به گزارش آرازآذربایجان، وحید مرندی مقدم در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه و واحدهای نمونه کیفی استاندارد تنها راه نجات کشور از مشکلات اقتصادی پیش رو را تولید و تولید مبتنی بر صادرات عنوان کرد و اظهار داشت: اگر تولید و تولید مبتنی بر صادرات محقق شود هم نیازهای داخلی تامین می شود و هم پشتوانه اقتصاد کشور خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه برای تولید و تولید صادرات محور باید از مسیر استانداردها عبورکرد، ادامه داد: تولید مبتنی بر صادرات زمانی می‌تواند عملیاتی شود که مسیر رعایت استاندارد‌ها به درستی شناخته شده و براساس آن تولید باکیفیت صورت بگیرد و از این رو است که مقام معظم رهبری در بند ابلاغی اقتصاد مقاومتی در بند ۲۴ به گسترش تولید براساس استاندارد‌ها تاکید می‌کنند.
مرندی مقدم اعلام کرد: در قانون جدید استاندارد‌ها همه دستگاه‌های اجرایی مکلف شده‌اند تمامی فعالیت‌های خود را تبدیل به استاندارد‌های ملی تدوین کرده و براساس آن فعالیت‌هایش را اجرا کند و سازمان ملی استاندارد نیز وظیفه نظارت بر روی اینگونه فعالیت‌ها را برعهده دارد.
معاون نظارت بر اجرای استاندارد ادامه داد: از واحد‌های تولیدی نمونه استاندارد کشوری و استانی دیگر نمونه‌برداری صورت نمی گیرد و هزینه نمونه‌برداری نیز اخذ نمی‌شود و نمونه‌گیری‌ها تنها از طریق نمونه‌گیری در بازار صورت می‌گیرد و درواقع سازمان ملی استاندارد به واحد‌های نمونه استاندارد اعتماد می‌کند.
*آذربایجان غربی یک ششم پایانه های وارداتی و صادراتی کشور را داراست
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان‌غربی، رضا حسینی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی همه باید در کنار یکدیگر بوده و موجب ارتقای فضای کسب و کار کشور در حوزه فرامرزی را فراهم کنند، اظهار داشت: تا پایان امسال در حوزه صادرات به هدف‌گزاری‌های صورت گرفته در استان خواهیم رسید و تاکنون نیز بخش زیادی از این هدف‌ها محقق شده است البته به لحاظ موقعیت جغرافیایی استان و قابلیت های موجود باید این میزان ارتقا یابد.
وی با اعلام اینکه آذربایجان غربی یک ششم پایانه های وارداتی و صادراتی کشور را داراست تصریح کرد: امید است سال آینده برای آذربایجان‌غربی سالی باشکوه از نظر رونق اقتصادی و اشتغال باشد و تبدیل آذربایجان‌غربی به هاب صادرات و واردات نهاده‌های دامی یکی از پیشران‌های اقتصادی استان خواهد بود و از گام های اساسی برای بالا بردن درآمد منطقه به شمار می رود.
حسینی با بیان اینکه آذربایجان غربی در سال ۹۷ در حوزه سرمایه گذاری خارجی رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داد و در حوزه تجارت نیز این رتبه را بهبود خواهیم بخشید یادآور شد: در حوزه مبادلات تجاری ۶ کشور به عنوان کشور مبدا از جمله ترکیه، چین، آلمان هلند، هندوستان و پاکستان انتخاب شده و جزو برنامه ها می باشد.
*صادرات کالا از آذربایجان غربی از مرز یک میلیارد دلار گذشت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، جعفرصادق اسکندری در این مراسم رونق تولید، ایجاد اشتغال پایدار و ارتقای صادرات غیرنفتی را از ماموریت های برگرفته از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد که باجدیت پیگیری می شود.
وی با اعلام اینکه چین، آمریکا و آلمان در حوزه صادرات رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده، اضافه کرد: ایران ۱۰۶ میلیارد دلار صادرات را به خود اختصاص داده که در بخش صادرات غیرنفتی رتبه ۳۵ در دنیا و در خاورمیانه رتبه ۴ را داراست.
وی به با بیان اینکه بررسی روند ۱۰ ساله صادرات آذربایجان غربی از سال ۸۷ نشان می_دهد که از روند ثابتی برخوردار بوده خاطرنشان کرد: در سال های ۹۴ و ۹۵ با توجه به برخی نوسانات در مرزهای استان شاهد کاهش صادرات در استان بودیم که خوشبختانه از سال ۹۶ این نوسانات جبران شد.
اسکندری ادامه داد: طی ۹ ماهه سال جاری کالاهای صادراتی از طریق مرزهای استان ۸۱۸ میلیون دلار بوده که آمار صادرات کالا از استان طی ۱۰ ماهه امسال به بالغ بر یک میلیارد دلار می_رسد و امسال ۱٫۳ میلیون تن کالا از طریق مرزهای استان صادر شده است.
ریئس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تصریح کرد: با توجه به اهداف کمی پیش بینی شده در استان در حوزه صادرات تا پایان سال ۹۷ به میزان یک میلیارد و ۲۱۲ میلیون دلار بوده که پیش بینی می شود این میزان به صورت صد درصدی در سال جاری تحقق یابد.
اسکندری با اعلام صادرات کالایی از استان از نظر وزنی بالغ بر ۷۸ درصد و از نظر ارزش دلاری از ۱۲۹ درصد رشد برخوردار است، یادآور شد: کشورهای هدف کالاهای صادراتی نیز عمدتا عراق، ترکیه، افغانستان، آذربایجان، گرجستان و… را شامل می شود.
*صدور بخش‌نامه‌های خلق‌الساعه تولیدکننده و صادرکننده را فلج کرده است
رییس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی ارومیه، حسن انتظار در این مراسم اظهار داشت: با حمایت استاندار آذربایجان‌غربی دو کشور چین شهر کوآنجو از جهت جذب سرمایه گذاری و در اروپا کشور آلمان جهت فروش مواد غذایی و صنایع تبدیلی، جهت جذب مشارکت هدف گذاری شده است و امید می‌رود در این راستا تلاش‌ها نتیجه داده و موفقیت‌آمیز باشد.
وی با تاکید بر اینکه صدور برخی بخش‌نامه‌های خلق‌الساعه دولتی تولیدکننده و صادرکننده را فلج کرده و انگیزه آن‌ها را برای کار از بین می‌برد، تصریح کرد: کمتر استانداری در استان وجود داشته است تا با برگزاری جلسات مختلف با وزرا و مسئولان دولتی برای حل مشکلات تلاش کند.
رییس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی ارومیه با بیان اینکه اقتصاد شفاف ابزار بین المللی است، ادامه داد: اگر اقتصاد کشور شفاف باشد در روابط بین المللی اثر می گذارد.
در این مراسم از ۲۷ صادرکننده نمونه و ۱۱ واحد نمونه کیفی استاندارد آذربایجان‌غربی تجلیل به عمل آمد.
arazazarbaijan.aghtesadi@gmail.com

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۷ ق.ظ

دیدگاه


پنج + 2 =