فرمانده يگان حفاظت منابع طبيعي و آبخيزداري استان اعلام کردد

وقوع ۵۰ مورد آتش سوزی در جنگل_ها و مراتع آذربایجان غربی

وقوع ۵۰ مورد آتش سوزی در جنگل_ها و مراتع  آذربایجان غربی

گروه خبر: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: در سال جاری ۵۰ مورد آتش سوزی در جنگلها و مراتع استان رخ داده است.
به گزارش آراز آذربایجان،سرهنگ میر معصوم روضه ای در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، افزود: در طول سال جاری ۵۰مورد آتش سوزی در مراتع، جنگل های استان رخ داده که بیشترین آتش سوزی مربوط به جنگل های سردشت، پیرانشهر و ارومیه بوده است.
روضه ای با تاکید به اینکه حفاظت از عرصه های ملی از اهمیت بسیاری برخوردار است، خاطر نشان کرد: با وجود اینکه در سال جاری اقلام و تجهیزات اطفای حریق خوبی در اختیار مجموعه یگان حفاظت منابع طبیعی قرار گرفته اما با این وجود نیازمند تخصیص اعتبار در جهت افزایش و به روز رسانی تجهیزات و افزایش نیرو هستیم. وی با اشاره به اینکه ۵ اکیپ گشت در ارومیه فعال هستند، اظهار کرد: در تمامی شهرستان ها اکیپ های گشت فعال هستند تا از حوادث احتمالی جلوگیری کنند.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان یاد آور شد: دلیل عمده آتش سوزی ها در مراتع و جنگل های خشکسالی ، تغییرات اقلیمی و چرای بی رویه دام ها و عدم آگاهی مردم است.
استحصال ۲۶۰ هزار مترمکعب چوب در آذربایجان غربی
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی از زراعت چوب در بیش از ۳۰۰۰ هکتار از اراضی استان خبرداد. قائمی در این نشست خبری ، افزود: سطح موجود زراعت چوب در استان ۳۲۰۰هکتار است که از این تعداد ۱۰۰۰هکتار آن به سن بهره برداری رسیده اند.وی با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی سهم سالانه استان در زراعت چوب ۶۸۰هکتار است، تصریح کرد: در سال جاری بیش از برنامه ریزی به سهم خود عمل کرده ایم و امسال ۸۸۰هکتار نهال صنوبر که سازگار با شرایط استان است کاشت شده است.قائمی با تاکید به اینکه باید سالانه ۵۰۰تا ۱۰۰هکتار نهال در استان تولید شود، اظهار کرد: در حال حاضر دو نهالستان خصوصی سالانه یک میلیون اصله نهال صنوبر و ۳۰۰۰ نهال جنگلی تولید می کنند.معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی یاد آور شد: در سال جاری در استان ۲۶۰ هزار متر مکعب استحصال چوب انجام شده و به صنایع چوب و کاغذ سازی شمال کشور ارسال شده است‌.وی ادامه داد: در حال حاضر ۷ونیم میلیون واحد دامی متکی به مراتع در استان وجود دارد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۸:۳۹ ق.ظ

دیدگاه


8 × هشت =