مديرکل آموزش و پرورش استان:

وضعیت آموزش و پرورش آذربایجان غربی در ردیف چهار استان محروم کشوراست

وضعیت آموزش و پرورش آذربایجان غربی در ردیف چهار استان محروم کشوراست

گروه خبر:مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: هم اکنون کمبود تجهیزات، فضا و نیروی انسانی موجب شده است وضعیت آموزش و پرورش آذربایجان غربی در ردیف چهار استان محروم کشورباشد.
فریدون سیدمصطفوی افزود: در بخش آموزش و پرورش دغدغه های فراوانی وجود دارد و اصحاب رسانه با انعکاس مشکلات می توانند یاری رسان این نهاد باشند.
وی با اشاره به وضعیت آموزش و پرورش استان از نظر شاخصه های مورد ارزیابی در کشور بیان کرد: هم اکنون کمبود تجهیزات، فضا و نیروی انسانی موجب شده است تا این استان در رتبه بندی های آخر کشور قرار گیرد.
وی بیان کرد: آذربایجان غربی در ردیف چهار استان محروم کشور از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان از نظر شاخصه های یاد شده است و به همین دلیل از نظر شاخص سواد آموزی در رتبه های آخر کشور قرار دارد. سید مصطفوی با اشاره به پیشگیری به موقع از اتفاق ها و بروز مشکلات اظهار کرد: فرهنگ سازی و تولید محتوا توسط رسانه ها می تواند گام مهمی در این راستا باشد زیرا این قشر می توانند به عنوان همراهان و مشاورانی برای آموزش و پرورش استان عمل کنند. وی گفت: با تخصیص ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته به مدارس استان های غرب کشور، سه هزار بخاری از ۹ هزار بخاری موجود در مدارس استان استانداردسازی شد اما همچنان ۶ هزار بخاری در مدارس این استان وجود دارد. وی کمبود اعتبار را یکی از مهمترین علل عقب ماندگی آموزش و پرورش این استان طی چندین دهه گذشته عنوان کرد و افزود: پاسخگویی به سوالات افکار عمومی بخشی از وظایف این نهاد است که در این زمینه ۷۵۰ مساله شناسایی شده و از این تعداد حدود ۱۵۰مساله در استان قابل بررسی است.
به گفته وی خبرگزاری جمهوری اسلامی در این زمینه دارای پتانسیل های مناسبی است و تولید محتوای خبری در این رسانه می تواند در رفع سریع مشکلات راهگشا باشد.
رئیس مرکز خبرگزاری جمهوری اسلامی آذربایجان غربی نیز در این دیدار با انتقاد از سطحی نگری ها به تولید محتوای خبری گفت: این اقدام به ماهیت خبر آسیب جدی وارد می کند زیرا نگاه ها به آموزش و پرورش به عنوان تاثیر گذارترین نهاد در بخش آموزش و نیز توسعه استان نیازمند دید و نگرش عمقی است.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازایرنا آموزش و پرورش آذربایجان غربی با ۵۵۰ هزار دانش آموز و ۳۷ هزار فرهنگی در حال فعالیت است.
پنج هزار مدرسه در این استان وجود دارد که ۳۰ درصد آنها تخریبی بوده و بخشی هم نیازمند اعتبارهایی برای مقاوم سازی است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۴ ق.ظ

دیدگاه


5 − سه =