وزير بهداشت در اروميه:

وزارت بهداشت تا پایان امسال ۷۰ هزار میلیارد ریال کسری بودجه دارد

وزارت بهداشت تا پایان امسال ۷۰ هزار میلیارد ریال  کسری بودجه دارد

گروه خبر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این وزارت تا پایان امسال ۷۰ هزار میلیارد ریال کسری بودجه دارد.
سیدحسن قاضی ‌زاده هاشمی در نشست معاونان دانشجویی فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در ارومیه گفت: از رقم دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریالی پیش‌بینی شده در بودجه سالیانه سال ۹۲ بیش از ۵۰ درصد محقق نمی‌شود.
وی اضافه کرد: به همین دلیل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مضیقه اعتبارات در سال جاری خواهند بود.
وی اظهار کرد: معاونت‌های دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی در صورت اختصاص بودجه وزارت، در اولویت تخصیص اعتبار قرار می‌گیرند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: از محل هدفمندی یارانه‌ها مقرر شده بود سال گذشته ۵۰ هزار میلیارد ریال به نظام سلامت اختصاص یابد که این رقم محقق نشد و پیش ‌بینی می‌کنیم با ادامه این روند، کسری بودجه وزارت بهداشت تا پایان سال به رقم ۷۰ هزار میلیارد ریال برسد.قاضی زاده هاشمی افزود: با توجه به اقداماتی که در حال حاضر در دولت تدبیر و امید آغاز شده است امیدواریم تا یک سال و نیم آینده از مشکلات اعتباری حوزه نظام سلامت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کاسته شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: معتقد هستم یکی از توفیقاتی که کسب خواهم کرد، حمایت از بخش فرهنگی است.
قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت: با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر از خداوند متعال می‌خواهیم که این دولت در تعقیب اهداف بلندی که شهدا به ویژه شهدای دولت داشتند، موفق باشد.
وی ابراز داشت: همه ما دوران دانشجویی را سپری کرده‌ایم و واقف هستم که حضور ما در بخش آموزش وزارت بهداشت و درمان چیزی نیست جز دانشجو.
قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه در کشور اسلامی ما هدف از آموزش دانشجویان تنها تربیت عالم نیست، خاطرنشان کرد: مقدم بر آن انسانیت است و از آنجایی که دانشگاه را محل انسان پروری و انسان سازی تلقی می‌کنیم، مسئولیت و وظیفه ما سنگین‌تر است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: محصولات خروجی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با توجه به اینکه در عرصه خدمت قرار می‌گیرند، کاملاً با محصولات وزارت علوم متفاوت است.
وی ادامه داد: حوزه خدمات محصولات خروجی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بسیار وسیع‌تر از محصولات وزارت علوم است و همچنین کارکرد اجتماعی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بسیار اثرگذارتر است.
قاضی‌زاده هاشمی گفت: بسیار متأسف می‌شوم زمانی که در جلسه‌ای با حضور معاونان فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌بینیم که معاونان همه همت خود را در زمینه تدارکات و مشتقات آن صرف می‌کنند.
وی ابراز داشت: بایستی حرف اصلی در این جلسات، فرهنگ و توجه به امور فرهنگی باشد.
قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به بودجه سال جاری وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۱ میلیارد ریال از بودجه مصوب وارد خزانه شده است و در بهترین شرایط بیش از ۵۰ درصد اعتبارات محقق نخواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد و افزود: اگر ۷۵ درصد از اعتبارات وصول شود سهم فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی ۱۰۰ درصد تخصیص داده می‌شود.قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید مصمم است نشاط را در محیط دانشجویی با تدبیر و اقدامات حساب شده افزون‌تر کند، گفت: متولیان کار فرهنگی با یک مجموعه پرانرژی تحت عنوان دانشگاه سر و کار دارند و اگر فضای نشاط در محیط دانشگاه وجود نداشته باشد محصولات ما با اندک هجمه و باد از میدان به در خواهند رفت و مشخص نیست طعمه چه کسانی خواهند شد.وی ابراز داشت: معتقد هستم یکی از توفیقاتی که کسب خواهم کرد حمایت از بخش فرهنگی است.وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد:تا زمانی که معیشت، دارو، درمان و بهداشت جامعه با مشکل مواجه باشد صحبت از کار فرهنگی تقریباً بیهوده است بنابراین سعی می‌کنیم به صورت متوازن در حمایت از این بخش تمام تلاش خود را انجام دهیم.
وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین ابزار مدیریتی معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها خوابگاه‌ها است اذعان داشت: شما در خوابگاه‌ها می‌توانید یارگیری کنید و سایر دانشجویان که در محیط قرار دارند را اداره کنید.
قاضی‌زاده هاشمی افزود: بهتر است مالکیت خوابگاه‌ها مربوط به دانشگاه باشد اما اگر هم نبود باید مدیریت در اختیار خودمان قرار داشته باشد و از برون رسانی خدمات پرهیز شود.
وی به اعتباربخشی فرهنگی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: رنکینگ فرهنگی در بین دانشگاه‌ها جزو برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه حتماً از ظرفیت مجلس شورای اسلامی در بحث اعتبارات استفاده شود، ابراز داشت: نباید سرانه وزارت بهداشت با سرانه وزارت علوم تفاوت فاحش داشته باشد.
وی همچنین به استفاده از ظرفیت خیرین در جذب اعتبارات اشاره کرد و گفت: وزارت علوم و آموزش و پرورش در استفاده از ظرفیت خیرین به خوبی عمل کرده است.قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: بنده قضاوت نمی‌کنم و اطلاعی هم ندارم اما به عنوان یک دانشجو و سپس دستیار و معلم و کسی که ۲۷ سال در این مجموعه خدمت کرده‌ام، فکر می‌کنم وزارت بهداشت از ظرفیت خیرین به درستی استفاده نکرده است.
وی اضافه کرد: صدا و سیما و خبرگزاری‌ها در استفاده از ظرفیت خیرین می‌توانند کمک بزرگی انجام دهند.وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اذعان داشت: از بانک‌های عامل برای اعطای وام‌های دانشجویی استفاده خواهد شد.وی گفت: شفاف بودن بودجه دانشجویی مهم است و بودجه فرهنگی و آموزشی نباید مخلوط باشند.گفتنی است وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نخستین سفر خود به آذربایجان غربی از بیمارستان ??? تختخوابی در دست ساخت و نیمه تمام شهید بهشتی ارومیه بازدید کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از کلینیک ویژه سینا از مجموعه کلینیک‌های ویژه اقماری دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بازدید کرد.پروژه احداث بیمارستان شهید بهشتی ارومیه در حال حاضر به دلیل نبود اعتبارات لازم متوقف شده است.سید حسن قاضی زاده هاشمی نخستین وزیر دولت یازدهم است که به آذربایجان غربی سفر می‌کند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۵ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۹:۰۸ ق.ظ

دیدگاه


− 2 = دو