ورود دادگستری آذربایجان غربی به موضوع فوت مادر باردار در ارومیه

ورود دادگستری آذربایجان غربی به موضوع فوت مادر باردار در ارومیه

آراز آذربایجان- رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از بررسی دقیق علت فوت مادر و فرزند در بیمارستان مهرزاد ارومیه خبر داد.
ناصر عتباتی صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص فوت مادر باردار در بیمارستان تازه تأسیس زنان و زایمان مهرزاد ارومیه اظهار کرد: پس از اطلاع از موضوع اقدامات لازم از سوی دادستان ارومیه معمول و بازپرس ویژه تعیین و جهت بررسی دقیق موضوع بازپرس در بیمارستان حاضر و تحقیقات مفصل پیرامون موضوع از افراد مرتبط انجام شد و دستورات لازم را صادر کرد.
وی با بیان اینکه منتظر نتایج کالبد گشایی و آزمایشات سم شناسی و آسیب شناسی هستیم، اطمینان داد چنانچه نتیجه بررسی‌ها حکایت از قصور و سهل انگاری باشد و علت بروز حادثه نیز ناشی از این قصور باشد برخورد لازم قانونی با خاطیان و مقصرین معمول و نتیجه به اطلاع مردم رسانده خواهد شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز در این خصوص اظهار کرد: فوت مادر باردار در ارومیه در صورت اثبات قصور پزشکی در نظریه پزشکی قانونی، با جدیت پیگیری می‌شود.
ابراهیم حسنی در گفتگو با خبرنگاران درباره موضوع مرگ مادر باردار اظهار کرد: متأسفانه چند روز قبل مادر بارداری در بیمارستان جامع زنان در ارومیه فوت کرد، بلافاصله کارشناسان مربوطه در بیمارستان حضور یافته و به علت نامشخص بودن علت فوت، رضایت از خانواده متوفی برای کالبدشکافی دریافت و به پزشکی قانونی ارجاع شد.
وی افزود: در همین ارتباط جلسه‌ای با حضور رئیس و مدیر بیمارستان، مدیر خدمات پرستاری، مسؤول شیفت اتاق عمل، مسؤول شیفت زایمان، اعضای هیأت علمی، مدیر گروه زنان و زایمان دانشگاه و رزیدنت‌های کشیک شب برگزار شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در خصوص سیر بیماری و فوت مادر باردار بیان کرد: مادر باردار ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه شب به بیمارستان مراجعه و بستری شده و ساعت ۶ و ۲۷ دقیقه صبح تصمیم به سزارین اورژانس گرفته شده، مادر در عرض سه دقیقه به اتاق عمل منتقل و در بدو ورود به اتاق عمل دچار ایست قلبی تنفسی شده بود.
وی با بیان اینکه عملیات احیا در طول ۲ ساعت انجام شده که در نهایت مؤثر نبوده و مادر باردار فوت شده است، گفت: بعد از اعلام نتیجه نهایی توسط پزشکی قانونی کمیته دانشگاهی مرگ مادر باردار برگزار خواهد شد و در صورت وجود قصور پزشکی، مورد قابل پیگیری است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۵ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۸ ب.ظ

دیدگاه


7 − شش =