رئيس کل دادگستري استان خبرداد

تصرف غیرقانونی ۸۴۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی ‌ آذربایجان ‌غربی

تصرف غیرقانونی ۸۴۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی ‌ آذربایجان ‌غربی

گروه خبر: رئیس کل دادگستری آذربایجان_‌غربی گفت: به مدیران واحدهای تولیدی تاکید شده که به‌هیچ وجه به‌دنبال تعطیلی، واگذاری و یا اعلام ورشکستگی واحدهای تولیدی خود نباشند چون ادامه کار و فعالیت کارخانه‌ها در دستور کار قرار دارد.
به گزارش آراز آذربایجان، علی‌اکبر گروسی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اولویت دستگاه قضا در سال جدید، حمایت از تولید، مبارزه با فساد در تمامی زمینه‌ها و تکریم ارباب رجوع است اظهار داشت: در سال گذشته اقدامات قابل توجهی در راستای رونق تولید و ادامه فعالیت واحدهای تولیدی آذربایجان ‌غربی انجام و مشکلات آنها بررسی و پیگیری شد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام جهش تولید نامگذاری شده است، دادگستری وظیفه دارد که بیش از پیش در کنار واحدهای تولیدی بوده و از آنها حمایت کند.
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌ غربی در ادامه با اشاره به فعالیت شورای حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی بیان کرد: خوشبختانه این شورا جزو شوراهای کاربردی و فعال استان بوده و در سال گذشته ۸۴۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی که به‌صورت غیرقانونی تصرف شده بود به دولت بازگشت.
وی در ادامه نیز با تاکید بر اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا، در زمینه کنترل زندان و زندانیان اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است اظهار داشت: خوشبختانه بهداشتی‌ترین زندان‌ها را در استان شاهد بودیم و همچنین مرخصی‌ها به تعداد بی‌سابقه و قابل توجهی رسیده و تاکنون پنج هزار نفر به مرخصی رفته‌اند.
گروسی افزود: از سوی دیگر تعداد بسیاری، مشمول دستورالعمل عفو شدند و تعداد جمعیت کیفری کاهش و مجازات جایگزین حبس افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: با مقایسه مجازات‌های جایگزین حبس در سال ۹۷ و ۹۸ مشاهده می‌کنیم که تعداد آنها ۲۱۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه شوراهای حل اختلاف به عنوان یکی از ارکان دادگستری مورد اهتمام رئیس قوه قضائیه قرار دارد گفت: در این رابطه تاکنون ۵۴ هزار پرونده با صلح و سازش به سرانجام رسیده و گرایش نیز به سمت توسعه شوراهای حل اختلاف است.
وی افزود: در سال گذشته ۱۸ فقره قتل عمد در شورای حل اختلاف به صلح و سازش منتهی شده و همچنین یک هزار و ۴۰۹ پرونده طلاق مختومه شده است.
گروسی در ادامه با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران اظهار داشت: در سال گذشته ۱۷ جلسه کارشناسی شده در حمایت از سرمایه‌گذاران آذربایجان‌ غربی تشکیل و ۵۱ مصوبه به تصویب رسید و همچنین ۳۹ واحد تولیدی مشکلات خود را مطرح کردند.
وی تصریح کرد: به مدیران واحدهای تولیدی تاکید شده که به هیچ وجه به دنبال تعطیلی، واگذاری و یا اعلام ورشکستگی واحدهای تولیدی خود نباشند چون ادامه کار و فعالیت کارخانه‌ها در دستور کار قرار دارد.
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌ غربی با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه به استان بیان کرد: این سفر باید از مدت‌های گذشته انجام می‌شد اما متاسفانه ویروس کرونا سبب لغو این سفر شد و دادگستری استان پیگیر انجام این سفر در آینده نزدیک است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۲ ق.ظ

دیدگاه


+ 2 = ده