مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي:

۱۰۰ هزار نفر از موزه های آذربایجان غربی بازدید کردند

۱۰۰ هزار نفر از موزه های آذربایجان غربی  بازدید کردند

گروه خبر: مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: موزه های استان امسال پذیرای بیش از ۱۰۰ هزار بازدید کننده بوده است.
جعفر ذوالفقاری در گفت‌وگوی اختصاصی افزود: از این تعداد ۷۰۰ نفر بازدید کننده خارجی و بقیه بازدید کنندگان داخلی بوده‌اند.
وی اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۱۰ موزه و کاخ موزه در سطح استان دارد که همه ساله در ایام مختلف سال پذیرای گردشگران داخلی و خارجی هستند.
ذوالفقاری ادامه داد: از بین ۱۰ موزه و کاخ موزه استان و اماکن تاریخی موجود، مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب با تعداد ۳۳ هزار و ۷۰۰ نفر بیشترین میزان بازدید کننده را امسال به خود اختصاص داده است.
ذوالفقاری با اشاره به وجود اماکن و موزه های با ارزش بالای تاریخی در استان گفت: کارکرد ویژه موزه‌ها در انتقال فرهنگ و آماده_سازی نسل‌ها، این مکان‌ها را به یک مکان اصلی برای آموزش تاریخ و میراث فرهنگی برای گردشگران مبدل ساخته است و می‌توان از این ظرفیت برای معرفی فرهنگ و تاریخ آذربایجان غربی استفاده کرد.مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: تنوع موزه های موجود در استان باعث شده تا اقشار مختلف اعم از فرهنگیان باستانشناسان، نویسندگان، تهیه کنندگان برنامه های تلویزیونی و علاقه‌مندان از سراسر کشور در موزه های استان حضور یافته و در رابطه با تخصص خود به تحقیقات در رابطه با تاریخ ایران زمین و به ویژه آذربایجان غربی بپردازند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۶:۰۴ ق.ظ

دیدگاه


چهار + 4 =