معاون سياسي امنيتي استاندار:

وجود سلایق مختلف بر مشارکت در انتخابات تاثیر مثبت خواهد داشت

وجود سلایق مختلف بر مشارکت در انتخابات تاثیر مثبت خواهد داشت

گروه خبر: معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی با ابراز امیدواری نسبت به تایید صلاحیت عده دیگری از نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم از سوی شورای نگهبان گفت: وجود سلایق مختلف بر مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو تاثیرگذار است.
علی مصطفوی در ششمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی آذربایجان¬غربی اظهار داشت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس یازدهم با توجه به شرایط کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید از همه ظرفیت‌های موجود برای حضور گسترده مردم در پای صندوق رای استفاده شود. وی به تاثیر و نفوذ کلام ائمه جمعه در میان مردم اشاره کرد و افزود: ائمه جمعه و سایر افراد صاحب نفوذ باید مردم را به مشارکت حداکثری دعوت و دلایل شرعی و عقلی مشارکت در تعیین سرنوشت‌شان را به مردم یادآوری کنند. رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی بر توسعه فضای انتخاباتی در دانشگاه‌ها، پرهیز از دوقطبی قومیتی و استفاده از ظرفیت هنرمندان و سازمان‌های مردم‌نهاد برای جلب مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو تاکید کرد.
»مصطفوی« دهه مبارک فجر سال جاری را نیز فرصتی برای تبیین دستاوردهای نظامی مقدس جمهوری اسلامی در میان مردم دانست و اضافه کرد: دستاوردهای نظام با وجود محدودیت‌ها و موانع مختلفی چون جنگ تحمیلی و دشمنی استکبار جهانی تحقق یافته‌است و مردم باید درک درستی از موفقیت نظام با وجود شرایط نامناسب داشته باشند. وی همچنین از رسانه‌ها خواست تا با تولید محتوا در مسیر جلب مشارکت حداکثری مردم گام بردارند و امیدواری نسبت به آینده نظام را در کالبد مردم تقویت کنند. وی با تاکید بر اینکه در دهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی مردم آذربایجان غربی مشارکت ۶۶درصدی را به ثبت رساندند، اظهار داشت: مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو جزو منافع ملی بوده و تهمیدات لازم برای برگزاری یک انتخابات سالم، رقابتی و توام با امنیت و مشارکت حداکثری در سطح استان اندیشیده شده‌است.
دبیر شورای اطلاع رسانی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مشارکت حداکثری مردم طی سال های گذشته را یادآوری کرد و گفت: »مایوس کردن دشمن«، »خلق فضای جدید«، »ارتقای اعتبار و مصونیت نظام« و »تضمین امنیت« تنها بخشی از کلیدواژه‌های سخنان رهبری در ارتباط با مشارکت فعال مردم در انتخابات است که باید به محتوای رسانه های ارتباط جمعی تبدیل شود. حجت‌الاسلام ناصر خدایاری توجه به رای اولی‌ها و جلب مشارکت آنان را نیز یادآوری کرد و اظهار داشت: بر اساس آمار ستاد انتخابات آذربایجان غربی ۱۳۴ هزار و ۵۴۱ رای‌ اولی می‌توانند در انتخابات مجلس یازدهم شرکت کنند.امیر ستوده، عضو کمیته سیاسی شورای اطلاع‌رسانی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه »هیجان و شورا در فضای سیاسی«، » پاسخ به مطالبه‌های مردمی«، »تقویت همبستگی ملی«، »تقویت سرمایه اجتماعی« و چندین مورد دیگر را در افزایش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو موثر دانست. وی اضافه کرد: دشمنان در فضای مجازی به دنبال القای مسایلی چون »ناکارآمدی مجلس« و »تحریم انتخابات« هستند و مردم باید با آگاهی بار دیگر توطئه آنان را خنثی کنند.
یوسف پیربوداقی، رییس خانه مطبوعات آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه به طرح شناسایی، آموزش و سازماندهی تعدادی از خبرنگاران ارومیه‌ای برای انعکاس دستاوردهای دولت اشاره کرد که مقرر شد تا در جلسه بعدی شورا راجع به اجرای این طرح تصمیم گیری شود. در این جلسه تعداد دیگری از اعضای کمیته های چهارگانه شورای اطلاع‌رسانی و اعضا نیز نقطه نظرهای خود را راجع به الزامات مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بیان کردند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۲ ق.ظ

دیدگاه


پنج + = 8