واکسیناسیون بهترین راه پیشگیری از بیماری‌های حاد تنفسی است

واکسیناسیون بهترین راه پیشگیری از بیماری‌های حاد تنفسی است

آرازآذربایجان،متخصص بیماری‌های عفونی و دبیر قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: واکسیناسیون علیه بیماری آنفلوانزا و کووید ۱۹، بهترین راه پیشگیری از ابتلای به بیماری‌های حاد تنفسی در این فصل (پاییز) است و باید خانواده‌ها به سرعت در این خصوص اقدام کنند.
دکتر جلیل موسوی افزود: در حال حاضر بروز چند نوع بیماری از جمله آنفلوانزا، کووید ۱۹، سرماخوردگی و حتی در کنار آن، بیماری‌های آلرژیک و تنفسی بسیار شایع شده و باید اقدامات لازم از سوی خانواده‌ها بویژه در خصوص جلوگیری از حاد شدن بیماری در کودکان انجام شود.
وی اضافه کرد: هر چقدر سریعتر برای واکسیناسیون علیه آنفلوانزا و کووید ۱۹ در گروه‌های پرخطر نظیر کودکان، مادران باردار و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، اقدام شود، میزان حاد بودن بیماری کاهش خواهد یافت.
موسوی با اشاره به انجام یک بررسی آزمایشگاهی در خصوص بروز بیماری کووید ۱۹ و آنفلوانزا در این استان گفت: در این بررسی، حدود ۴۰ درصد بیماران مراجعه کننده به پزشک مبتلا به آنفلوانزا بودند.
متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بویژه موارد بهداشت فردی در پیشگیری و کنترل این بیماری‌ها بسیار اثربخش است.
موسوی با اشاره به اینکه در موج هشتم کرونا به همراه آنفلوانزا قرار گرفته‌ایم، اظهار کرد: با این وجود، استقبال از واکسیناسیون کرونا و آنفلوانزا بسیار اندک و پایین است و باید این روند تغییر یابد.
طی روزهای اخیر برخی گزارش‌ها از ابتلای قابل توجه شهروندان در آذربایجان غربی بویژه دانش آموزان به آنفلوانزا خبر می‌دهند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۹:۰۰ ق.ظ

دیدگاه


7 − = شش