- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

واکسیناسیون بهترین راه پیشگیری از بیماری‌های حاد تنفسی است

Posted By admin On آبان ۲, ۱۴۰۱ @ ۹:۰۰ ق.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آرازآذربایجان،متخصص بیماری‌های عفونی و دبیر قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: واکسیناسیون علیه بیماری آنفلوانزا و کووید ۱۹، بهترین راه پیشگیری از ابتلای به بیماری‌های حاد تنفسی در این فصل (پاییز) است و باید خانواده‌ها به سرعت در این خصوص اقدام کنند.
دکتر جلیل موسوی افزود: در حال حاضر بروز چند نوع بیماری از جمله آنفلوانزا، کووید ۱۹، سرماخوردگی و حتی در کنار آن، بیماری‌های آلرژیک و تنفسی بسیار شایع شده و باید اقدامات لازم از سوی خانواده‌ها بویژه در خصوص جلوگیری از حاد شدن بیماری در کودکان انجام شود.
وی اضافه کرد: هر چقدر سریعتر برای واکسیناسیون علیه آنفلوانزا و کووید ۱۹ در گروه‌های پرخطر نظیر کودکان، مادران باردار و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، اقدام شود، میزان حاد بودن بیماری کاهش خواهد یافت.
موسوی با اشاره به انجام یک بررسی آزمایشگاهی در خصوص بروز بیماری کووید ۱۹ و آنفلوانزا در این استان گفت: در این بررسی، حدود ۴۰ درصد بیماران مراجعه کننده به پزشک مبتلا به آنفلوانزا بودند.
متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بویژه موارد بهداشت فردی در پیشگیری و کنترل این بیماری‌ها بسیار اثربخش است.
موسوی با اشاره به اینکه در موج هشتم کرونا به همراه آنفلوانزا قرار گرفته‌ایم، اظهار کرد: با این وجود، استقبال از واکسیناسیون کرونا و آنفلوانزا بسیار اندک و پایین است و باید این روند تغییر یابد.
طی روزهای اخیر برخی گزارش‌ها از ابتلای قابل توجه شهروندان در آذربایجان غربی بویژه دانش آموزان به آنفلوانزا خبر می‌دهند.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%88%d8%a7%da%a9%d8%b3%db%8c%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d9%be%db%8c%d8%b4%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%db%8c%d9%85/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.