همراهی و همگامی رسانه ها با شبکه مخوف تخریب

همراهی و همگامی رسانه ها با شبکه مخوف تخریب

مسعود نوری
گروه تحلیل:بیش از چهار ماه دیگر به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده اما از هم اکنون شبکه اطلاع رسانی مخالفان دولت دست به کار شده و هر روز سندی جدید از رفتارهای بی اخلاقی خود برملا می کنند. رفتارهایی که نه در ان منافع ملی لحاظ می شود و نه اخلاق سیاسی و دینی .
این شبکه که از منابع مالی هنگفت اما مبهم برخوردار است به هر شیوه و اقدامی متوسل می شود تا شاید بتواند اعتبار دولت منتخب مردم را بکاهد و به اهداف خود برسد، اما غافل از اینکه بر شاخه نشسته و بن می برند.
آنان شتابان پیش می روند و هرگونه اخلاق سیاسی و دینی را لگدمال می کنند و دچار خطای محض ادراکی هستند . زیرا برای رسیدن به اهداف سیاسی و جناحی خود ، مشغول قربانی کردن منافع ملی هستند.در این زمینه ذکر مواردی قابل اشاره است: گزارش یک هفته قبل روزنامه ها در مورد زندگی حدود ۵۰ نفر در گورستان نصیرآباد برای بررسی یک آسیب اجتماعی و ضرورت تدبیر مسئولان مربوطه برای حل چنین معضلاتی ، تدبیری روزنامه نگاری بود که در فضای باز ایجاد شده در دوران دولت یازدهم قابل تقدیر است.اما بی تدبیری و بی اخلاقی رسانه های مخالف دولت ، یک معضل محدود اجتماعی را به سوژه ای برای سیاه نمایی علیه دولت تبدیل کرد . دامنه گسترده بی اخلاقی برخی از این رسانه ها ، فرصت تبدیل این معضل را به یک سناریوی بین المللی برای سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی فراهم ساخت . وقتی رسانه های داخلی بی اخلاق مخالف دولت چنین پاس گلی به رسانه خارجی معاند با جمهوری اسلامی می دهند ، ایجاد یک پرونده خبری و بزرگنمایی محتوای ان علیه ایران امری طبیعی است.
در اینجا باید از مخالفان دولت یازدهم سوال کرد برای رسیدن به هدف ، وسیله تا چه میزان قابل توجیه است ؟ آیا می توان نظام جمهوری اسلامی را با یک مخاطره رسانه ای بین المللی مواجه کرد تا به اهداف جناحی و سیاسی کم اهمیت رسید ؟ اگر چنین نیست پس روشن کنید تا کی می خواهید این بی اخلاقی را تحت پوشش انقلابی گری ادامه دهید و چه توجیهی برای ان دارید. شبکه مخوف تخریب دولت که از همراهی و همگامی برخی رسانه های رسمی و برخوردار از منابع مالی متصل به بیت المال ، بهره مند هستند اخیرا به شیوه غیر اخلاقی و غیر حرفه ای دیگری برای رسیدن به اهداف مخرب خود علیه دولت یازدهم ، متوسل شده اند . این شبکه برای جا انداختن برخی موضوعات در میان افکار عمومی ، موضوعاتی را با استناد به برخی منابع رسمی خارجی طرح می کنند که از اساس جعلی و ساختگی یا به لحاظ محتوا مخدوش است .یکی از نمونه های اینگونه سند سازی های جعلی خبر تماس دو تن از روسای جمهوری پیشین ایران با سفیر اتریش در تهران برای اعمال فشار اروپا به ایران در موضوع حقوق بشر است که به دروغ منبع ان اسناد ویکی لیکس معرفی شده است . بررسی اسناد ویکی لیکس نشان می دهد چنین موضوعی ، از اساس ساختگی ذهن بیماری است که در این رسانه ها عملیات تخریب دولت را کلید می زنند.نمونه دیگر این اسناد ساختگی تنظیم گزارشی به نقل از بانک جهانی در مورد نرخ ارز در ایران است . رسانه های مخالف دولت که از اساس اعتباری برای بانک جهانی قائل نیستند در این زمینه به سند سازی به نقل از این بانک پرداختند تا شاید به آشفتگی بازار ارز در ایران هرچه بیشتر دامن بزنند.هزاران سایت و کانال خبری در شبکه های اجتماعی که از سوی کمیته تخریب دولت تغذیه مالی و فکری می شود ، هر روز چنین سناریوهای نخ نمایی را رو می کنند تا شاید دولت منتخب مردم را با بی اخلاقی نامحدود خود تخریب کنند اما هرگز نباید فراموش کنند که می توان در کوتاه مدت با دروغ عده محدودی را فریب داد اما در بلند مدت فقط رسوایی برای انان باقی می ماند.
ایجاد شائبه بی اعتباری اطلاعات و آمار دولت بخصوص در حوزه اقتصادی یکی از سناریوهای عمده و بلند مدت شبکه مخوف تخریب در کشور است که با استقبال رسانه های معاند خارجی نیز همراه شده است.
این شبکه به محض انتشار هر گزارشی از سوی دولت اقدام به ایجاد شبهه نسبت به محتوای ان در افکار عمومی می کند . نمونه های این دست اقدام ها متعدد است که از دستاوردهای برجام به عنوان اصلی ترین پرونده در دست اقدام این شبکه می توان نام برد . ساختن واژه هایی همچون ‘ خسارت محض ‘ و ‘ تقریبا هیچ ‘ کار همین گروه کودتاچی رسانه ای است که هرچه بیشتر امید مردم را به ناامیدی تبدیل کنند تا شاید بتوانند فرصت مجددی برای کاسبات تحریم در کشور ایجاد کنند.درهمین حال شبکه مخوف تخریب برای رسیدن به این هدف خود هر روز آمار سازی می کند که از جمله این موارد می توان به ‘ استفاده چند هزار میلیارد تومانی دولت از گرانی ارز ‘ ، ‘ تورم بالای ۵۰ درصدی ‘ ، ‘ تخلف ۳۹ هزار میلیارد تومانی دولت از محل درامدهای هدفمندی یارانه ها ‘ و دیگر موارد مشابه ، اشاره کرد . در این زمینه تقریبا هیچ آماری نیست که توسط مراجع دولتی همچون مرکز آمار و بانک مرکزی منتشر شود و از گزند اینگونه رفتارها که فقط در جهت بی اعتمادسازی مردم به دولت است ، در امان بماند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۱ ق.ظ

دیدگاه


شش + = 9