استاندار آذربايجان غربي:

هفته دفاع مقدس آبروی نظام جمهوری اسلامی است

هفته دفاع مقدس آبروی نظام جمهوری اسلامی است

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی گفت: هفته دفاع مقدس، حیثیت و آبروی نظام جمهوری اسلامی است و باید به نحو احسن پاس داشته شود.
به گزارش آراز آذربایجان وحید جلال زاده در مراسم سان و رژه نیروهای مسلح در ارومیه که به مناسبت بزرگداشت اولین روز از هفته دفاع مقدس در آذربایجان غربی برگزار شد، با بیان اینکه هفته دفاع مقدس، حیثیت و آّبروی نظام جمهوری اسلامی بوده و همواره بیانگر اقتدار ملت ایران و فرزندان برومند آنان در نیروهای مسلح است، اظهار کرد: این هفته، یادآور رشادت و شجاعت امام شهیدان حضرت روح الله امام خمینی (ره) است.
وی با بیان اینکه معمار کبیر انقلاب اسلامی طعم واقعی اقتدار و اعتماد به نفس نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران را به جهانیان چشاند، افزود: همه ما مدیون امام راحل هستیم و باید خود را با راه و مسیر امام بزرگوار تطبیق دهیم.
جلال‌زاده با تاکید بر اینکه اصل رهبری و امامت در نظام اسلامی یک ضرورت است تصریح کرد: در دوره کنونی ملت بزرگ ایران تحت زعامت مقام معظم رهبری حرکت می‌کند و ایشان نیز به خوبی ملت ایران را از بزنگاه های سخت و صعب عبور داده و دشمنان را در توطئه‌هایشان مأیوس کرده‌اند.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه شاخص در نظام مقدس جمهوری اسلامی، امام عزیز است، ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس اگر فرماندهی مستقیم حضرت امام خمینی (ره) نبود، امروز این پیروزی‌ها، عاید ملت ایران نمی‌شد.جلال زاده با بیان اینکه یکی از معجزات انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح امروز ملت ایران است، بیان داشت: امروز نیروهای مسلح سه خصوصیت و برجستگی مهم را با خود به همراه دارند که این سه خصوصیت در هیچ یک از قوای مسلح دنیا یافت نمی‌شود.
جلال زاده خاطر نشان کرد: این نیروها به نمایندگی از نظام مقدس اسلامی، طلایه‌دار اسلام هستند و برای اعتلای کلمه الله لباس رزم پوشیده‌اند.استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا، ارتشی نمی‌توان یافت که در راه اسلام قیام کند و هیچ سپاهی نمی‌توان پیدا کرد که در راه قرآن، جان خود را بر کف گیرد و تقدیم ساحت اسلام کند، تصریح کرد: این در حالی است که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران این مسئله را به اثبات رسانده‌اند که در راه صیانت از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام، لحظه ای درنگ نمی‌کنند و همواره آماده جانفشانی هستند.
وی سومین خصوصیت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را صلابت، آمادگی رزمی بالا و تجهیزات نظامی مطلوب برشمرد و اذعان داشت: در دنیا کسانی که جذب نیروهای مسلح می‌شوند به دلیل تامین معاش است اما در ایران اسلامی، برادران ما که به عضویت نیروهای مسلح درآمده‌اند با نیت قربت الی الله و برای جهاد فی سبیل الله این لباس مقدس را بر تن کرده‌اند.
جلال زاده در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به کشتار مسلمانان مظلوم عراق و افغانستان توسط نیروهای نظامی آمریکا و همدستانشان بیان کرد: نیروهای نظامی مستقر در این کشورها به سرکردگی آمریکا، صرفا در راستای تامین منافع اقتصادی این جنایات را مرتکب می‌شوند.
وی ادامه داد: این در حالی است که رزمندگان دوران دفاع مقدس و شهدای گران‌قدر ایران اسلامی که به تعبیر مقام معظم رهبری، اقتدار نظام هستند، نه برای آب و خاک، بلکه برای حفظ و حراست از آرمان‌های اسلامی و ارزش‌های دینی و انقلابی به جبهه‌ها رفتند و جان خود را در این راه فدا کرده‌اند.
استاندار آذربایجان غربی در خاتمه سخنان خود با بیان اینکه آذربایجان غربی برای اقتدار نظام اسلامی از روزهای اول انقلاب اسلامی شهدای بسیاری را تقدیم کرده است، افزود: امروز تمامی نیروهای مسلح در استان، آماده هستند تا در این مسیر نورانی و عاشورایی جانفشانی کنند.
*رزمندگان حقانیت جمهوری اسلامی را با رشادت‌های بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس به اثبات رساندند
سردار عابدینی خرم، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: امروز سربازان، پاسداران و سنگرداران عشق و ولایت بار دیگر قدرت و صلابت خود را به نمایش گذاشتند تا به دشمنان ثابت کنند که تا آخرین نفس آماده خدمت به ولایت فقیه و دفاع از کشور هستند.
وی، با اشاره به اینکه (۳۱ شهریور) مصادف با بازگشایی مدارس است، افزود: این روزها یادآور دورانی است که مردمان این مرز و بوم ورود فرزندانشان به مدارس را با طعم شیرین پیروزی انقلاب جشن می‌گرفتند که ناگهان دشمنان زخم خورده تصمیم حمله به کشور را گرفت.
وی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس رزمندگان حقانیت جمهوری اسلامی را با رشادت‌ها و راهنمایی‌های بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی به اثبات رساندند و روحیه استکبار ستیزی دشمنان را خرد کردند.
خرم با اعلام اینکه جنگ تحمیلی با رشادت‌های دلاور مردان ایرانی به دفاع مقدس تبدیل شد، گفت: ما در این دفاع به پیروزی مطلق دست یافتیم و به دشمنان ثابت کردیم پیروزی انقلاب اسلامی حق ما بود.وی افزود: دفاع مقدس در اثر رشادت‌ها و خود گذشتگی های رزمندگان اسلام آفریده شد و امروز رزمندگان پرتوان ایران اسلامی به جهانیان نشان دادند که با صلابت تر از گذشته آماده خدمت و جان فشانی به ملت و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی هستند.فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) در خصوص جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، اظهار کرد: ما در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس ارزش‌های الهی را به جهانیان اثبات کردیم چرا که جنگ ما بیداری امت اسلامی و فتح فلسطین را در پی داشت.
وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: دفاع مقدس الگویی برای تمامی مبارزان مسلمان بود که نتیجه‌ی آن در جنگ ۳۱ روزه لبنان دیده شد که دشمنان اسلام در مقابل چنین حرکتی شکست خوردند.گفتنی است؛ در پایان این سخنرانی، نیروهای مسلح مستقر در آذربایجان غربی در بلوار امامت ارومیه همزمان با سراسر کشور و مصادف با نخستین روز از گرامیداشت هفته دفاع مقدس با برگزاری باشکوه آیین سان و رژه، قدرت و اقتدار نظامی خود را به نمایش گذاشتند.همچنین حضور با شکوه خانواده معزز شهدا و جانبازان استان و زنان، مردان و کودکان از ساعات اولیه صبح در محل رژه نیروهای مسلح برای دیدن توان نظامی نیروهای مسلح استان بیش از هر چیز خودنمایی می‌کرد.همزمان با شهر ارومیه، در دیگر شهرهای استان آذربایجان غربی نیز آیین رژه و سان نیروهای مسلح برگزار شد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۵ ق.ظ

دیدگاه


پنج − 3 =