مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی خبر داد

هزینه کرد ۵۰ درصدی اعتبارات کمیته امداد استان برای توانمندسازی مددجویان

هزینه کرد ۵۰ درصدی اعتبارات کمیته امداد استان برای توانمندسازی مددجویان

آراز آذربایجان- عزیز سهندی در بازدید از دفتر روزنامه آراز آذربایجان و دیدار با کارکنان این رسانه، اظهار داشت: فقر موجود در جامعه متفاوت شده است به طوری که سال ۵۷ با تشکیل کمیته امداد، طرح ایجاد کمیته امداد صرفا طرحی اقتصادی بود ولی امروزه فقر دچار وضعیت پیچیده شده و امروزه فقسر مشکلات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را درگیر خود کرده است.
وی تصریح کرد: در زمان انتخابات نیز کاندیداها ۶۰ درصد صحبت های خود را به موضوع فقر اختصاص داده بودند و این نشان می دهد امروزه فقر موضوعات و مباحث زیادی را در بر می گیرد.
این مسؤول افزود: امسال کمیته امداد سیاست های خود را تغییر داده و در دهه چهارم تشکیل کمیته امداد هستیم به طوری که این نهاد سیاست های مدیریتی خود را تغییر داده و به مشابه یک درمانگاه عمل می کنند که در این ایستگاه اقدامات اولیه انجام می شود ولی اینکه مددجویان در کمیته امداد ماندگار شودند، قابل قبول جامعه نیست.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی افزود: تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا مددجو در کمیته امداد باقی نماند ولی امروزه تعریف فقر تغییر یافته است و بر این اساس کمیته امداد نیز سیاست های خود را تغییر داده است.
سهندی کاهش صله رحم، کم شدن حرمت بزرگترها در خانواده، رکود در واحدهای تولیدی، افزایش نرخ بیکاری، بالا بودن آمار تصادفات در استان، مرزی بودن آذربایجان غربی و … را از جمله عواملی عنوان کردذ که زمینه افزایش تعداد مددجویان کمیته امداد را سبب می شود.
وی با اشاره به جمعیت زیر پوشش کمیته امداد، اذعان داشت: ۶۴ هزار خانواده که معادل چهار درصد جمعیت استان و هشت درصد کل خانوارهای آذربایجان غربی است، زیر پوشش کمیته امداد استان قرار دارند که در تلاش برای کاهش این تعداد هستیم ولی هم اکنون وضعیتی حاکم است که نمی توانیم تعداد مددجویان را ثابت نگه داریم.
این مسؤول یادآور شد: ۳۹ هزار زن سرپرست خانوار و ۴۷ هزار نفر سالمند زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند و این در حالی است که فقر به سمت فقر زنانه و سالمندی سوق می یابد.
سهندی با بیان اینکه کمیته امداد برای هر خانوار زیر پوشش مددکار جداگانه ای در نظر گرفته است، در این راستا علاوه بر مشاوران، ۱۲۵ نفر مددکار داریم که صفر تا ۱۰۰ مشکلات را رصد و در حوزه های مختلف مدیریت می کنند.
وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده نیز در استان فعالیت دارد، اذعان داشت: کمیته امداد با ۴۷۵ مرکز پزشکی قرارداد داریم که مباحث درمانی مددجویان را پیگیری می کنند.
این مسؤول با بیان اینکه بنا داریم صندوق صدقات را در جامعه حذف کنیم و پرداخت صدقه توسط مردم از طریق الکترونیکی انجام گیرد، ادامه داد: امروزه از جمله سازمان های برنامه محور هستیم و امسال با برنامه ریزی به عمل آمده، ۵۰ درصد اعتبارات برای توانمندسازی مددجویان هزینه خواهد شد تا شاهد خروج مددجویان ار چرخه حمایتی کمیته امداد باشیم.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۷ ب.ظ

دیدگاه


× 6 = پنجاه چهار