رييس سازمان مديريت حمل و نقل بار و مسافر شهرداري اروميه:

نوسازی اتوبوس‌های ارومیه بدون کمک مالی دولت ممکن نیست

نوسازی اتوبوس‌های ارومیه بدون کمک مالی دولت ممکن نیست

گروه خبر: رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت: بازسازی و نوسازی اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی ارومیه بدون کمک مالی و اعتباری دولت ممکن نیست.
به گزارش آراز آذربایجان،ناصر سعید آبادی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به افزایش چشم گیر قیمت اتوبوس و حتی قطعات آن، اظهار داشت: قیمت هر اتوبوس هم اکنون به حدود پنج میلیارد تومان رسیده که عملا قیمت بالایی است و بدون حمایت مالی امکان خرید وجود ندارد.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۰ دستگاه اتوبوس ملکی و ۱۷۸ دستگاه اتوبوس در بخش خصوصی فعال هستند، افزود: متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی ارومیه بیش از ۱۵ سال و متوسط عمر ناوگان تاکسیرانی این شهر نیز ۱۲سال است.
سعید آبادی ادامه داد: تعداد ۵۲ دستگاه به لحاظ عدم کارایی و عدم تمایل بهره بردار اتوبوس برای ادامه فعالیت از چرخه حمل و نقل خارج و تعداد ۶۲ دستگاه نیز جهت ادامه فعالیت و یا آزاد سازی هنوز اقدام نکرده اند که سازمان برای آنها مهلتی جهت تعیین تکلیف مشخص کرده است.
وی با تاکید بر اینکه برای بازسازی ۱۰ دستگاه اتوبوس ملکی مبلغ ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات دولتی و بخشی از اعتبارات داخلی شهرداری تخصیص داده شده است، اظهار کرد: همچنین بازسازی سه دستگاه دیگر نیز در حال اتمام است.
رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه خاطر نشان کرد: در صورت تخصیص کمک های دولتی در سال آینده حتما در بحث نوسازی و بازسازی ناوگان اقدام خواهد شد.
اتوبوس‌های فرسوده ارومیه علاوه بر آلودگی هوا، چهره ناشایستی به باغ شهر ارومیه بخشیده است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۸:۳۴ ق.ظ

دیدگاه


− 2 = هیچ