کاهش ۲۵ درصدی وصول مالیات نسبت به سال گذشته

کاهش ۲۵ درصدی وصول مالیات نسبت به سال گذشته

آرازآذربایجان- عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وصول مالیات در سه ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کاهش یافته است.
سیدتقی کبیری در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه در شرایط کنونی نباید به سادگی از کنار آن رد شد، بیان کرد: بسیاری از کشورهای دنیا هزینه‌های خود را بر اساس درآمدهای مالیاتی تأمین می‌کنند و این درحالی است که کل درآمدهای مالیاتی ایران حتی برای هزینه‌های جاری و پرداخت حقوق کارمندان نیز کفایت نمی‌کند.
وی با بیان اینکه متأسفانه در کشور فرار مالیاتی نیز وجود دارد، اظهار امیدواری کرد که رئیس جدید سازمان امور مالیاتی و تیم جدید این سازمان با جدیت به حوزه جلوگیری از فرار مالیاتی و شناسایی پایه‌های جدید مالیاتی وارد شوند.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید پایه‌های جدید مالیاتی همانند مالیات بر عایدی سرمایه را در اقتصاد پایه گذاری کرد، اضافه کرد: راهکار جلوگیری از سوداگری و هدایت نقدینگی به سمت فعالیت‌های مولد اخذ مالیات بر عایدی سرمایه است که این نوع مالیات در بسیاری از کشورهای پیشرفته دریافت می‌شود.
وی با بیان اینکه مالیات بر عایدی سرمایه، پایه‌ای از مالیات است که از سوداگری‌ها جلوگیری می‌کند، افزود: شناسایی پایه‌های جدید مالیاتی یا مالیات بر عایدی سرمایه می‌تواند بخش سرمایه‌های سیال را کنترل کند و از سوی دیگر درآمد دولت را افزایش دهد.
مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل بهار تا ۱۵ تیرماه است و این مهلت قابل تمدید نیست؛ مودیان مالیاتی به منظور برخورداری از هرگونه تسهیلات قانونی و جلوگیری از تعلق جرایم مالیاتی، باید تا تاریخ ۱۵ تیرماه نسبت به ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره بهار ۱۳۹۸ و پرداخت مالیات و عوارض متعلقه اقدام کنند.
مطابق قانون، مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده حداکثر ۱۵ روز پس از پایان هر فصل مهلت دارند تا اظهارنامه مالیاتی خود را از طریق سایت عملیات الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده به آدرس www.evat.ir ارائه و مالیات و عوارض متعلق را پرداخت کنند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۷ ب.ظ

دیدگاه


6 − چهار =