نماينده مردم خوي در مجلس شوراي اسلامي:

نمایندگان مطالبات مردم را اولویت قرار دهند

نمایندگان مطالبات مردم را اولویت  قرار دهند

گروه خبر:عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از دستور کارهای مجلس در اولویت پیگیری مطالبات جدی کشور نیست و باید کنار گذاشته شود، گفت: هر ثانیه از اداره مجلس میلیاردها هزینه برای مردم و نظام دارد؛ بنابراین باید از این فرصت عظیم برای تصمیم گیری‌های کلان جامعه بهره‌مند شویم.
عادل نجف زاده در خصوص عملکرد مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مجالس در دوره‌های مختلف نه در رأس امور قرار گرفتند و نه رسالت اصلی خودشان را که توجه جدی به ارتقاء زیرساخت‌های قانونی برای توسعه پایدار است را دنبال کردند؛ همچنین به مطالبات مردمی که یکی از نمودهای جامعه مدنی است هم توجه لازم صورت نگرفته است؛ درحالی که نظام پارلمانی نظام برخاسته از مردم است؛ بنابراین اولویت ما باید مطالبات مردمی باشد که در حوزه های مختلف به ما رأی دادند چراکه هر نماینده بخشی از پازل بزرگ توسعه کشور است.
نمایندگان مطالبات مردم را اولویت قرار دهند
او با بیان اینکه اگر قرار باشد توسعه‌ای اتفاق بیفتد در سایه قانون عملیاتی و توسعه محور رخ خواهد داد، گفت: اگر مجلس بخواهد به نقطه تکاملی برسد که آگاهانه عمل کند، آگاهانه تصمیم بگیرد، ظرفیت ها را بشناسد، تصمیم گیر و تصمیم ساز باشد و ریل‌ گذاری توسعه آینده کشور را تنظیم کند، عملا رسالت سنگینی است که باید انجام شود اما بسیاری از دستور کارهایی که الان دنبال می کنیم، در اولویت مطالبات جدی کشور نیست و باید کنار گذاشته شود؛ هر ثانیه از مجلس میلیاردها هزینه برای مردم و نظام دارد؛ بنابراین باید از این فرصت عظیم برای تصمیم گیری های کلان جامعه بهره‌مند شویم.
مجلس باید لایحه محور پیش برود
عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم کاهش طرح‌های مجلس، بیان کرد: راهکار این است که تعداد طرح هایی که ارائه می شود، کمتر شود زیرا مجلسِ طرح محور، دولت را از کار می‌اندازد؛ پس اگر قرار باشد موضوع خیلی مهم ملی مطرح شود، استفاده از توان نمایندگان در قالب طرح ایرادی ندارد ولی اگر مجلس به سمت طرح محوری رود، ما با انبوهی از نگرش‌های مختلف روبه رو خواهیم شد که وقت مجلس را به شدت خواهد گرفت؛ بنابراین مجلس باید لایحه محور پیش برود، نیازها را شناسایی کند، مسایل مختلف را به دولت بدهد و از او برای توسعه پایدار کشور لایحه بخواهد.
مجلس تنقیح قوانین را فراموش کرده است
نجف زاده با انتقاد از عدم توجه مجلس به تنقیح قوانین، گفت: یکی از ماموریت های جدی که مجلس از یادش رفته، تنقیح قوانین است، بسیاری قوانین موازی و مانع داریم که برای توسعه کشور مشکل ایجاد کرده است؛ بنابراین مجلس باید دو اولویت را در دستور کار قرار دهد؛ یکی توجه جدی به لوایح دولت، درخواست از دولت برای ایجاد لایحه در جهت توسعه پایدار کشور و دوم تنقیح قوانین که بتوانیم قوانین موجود کشور را منسجم و قوانین مزاحم را کنار بگذاریم؛ درحال حاضر بیش از ?? ۱۲هزار ماده واحده داریم که عدد بالایی است و باید تعداد قوانین را کمتر و بهره وری و تاثیرگذاری قوانین را بالا ببریم .
عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: این نحوه عملکرد، مطالبات را افزایش داده و کارهای موازی را به وجود می‌آورد؛ مردم سردرگم شده و اقتصاد آلوده سیاست می‌شود و به جای اینکه نگرش‌های جناحی و حزبی را در سیاست اقتصادی به کار بگیریم، باید نظام عقل مند و خردمحور را داشته باشیم.
طرح‌های موازی اقتصاد را سردرگم کرده است
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از شفقنا،نجف زاده در پایان خاطرنشان کرد: الان کشور در بزنگاه تاریخی قرار دارد و مجلس یازدهم تصمیم های قدرتمندی می تواند گرفته و مسیر توسعه کشور را ریل‌گذاری کند. اما اگر به سمتی برویم که هر کسی برای خودش طرحی بسازد، آفت این طرح ها، تشتت آراء و سردرگمی اقتصادی کشور به ویژه در شرایطی است که باید همسویی فکری در نظام مندی اقتصاد کشور وجود داشته باشد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۳:۰۵ ب.ظ

دیدگاه


یک + 1 =