معاون عمراني استاندار آذربايجان غربي خبر داد

نداشتن درآمد پایدارمهم‌ترین دلیل مهاجرت بی‌رویه روستاییان استان

نداشتن درآمد پایدارمهم‌ترین دلیل مهاجرت بی‌رویه روستاییان استان

گروه خبر:معاون عمرانی استاندار آذربایجان_غربی گفت: یکی از علت‌های مهاجرت روستاییان به شهرها عدم وضعیت مناسب درآمد روستاییان است که در طرح ششم توسعه باید اقدامات لازم انجام گیرد تا از این مهاجرت‌ها جلوگیری شود.
به گزارش آراز آذربایجان، مراسم تودیع و معارفه مدیرکل سابق و جدید بنیاد مسکن آذربایجان غربی با حضور جمعی از مسئولان استانی در فرهنگسرای ارومیه برگزار شد.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله علی اکبر قریشی، اظهار داشت: نیت در هر کاری مهم است و نیت انسان مسیر عمل را تعیین می کند که عمل خدایی است یا عمل شیطانی است.
وی افزود: کسانی که در این بنیاد مسکن کار می‌کنند باعث می شوند مردم نسبت به انقلاب خوشبین باشند و طعم انقلاب را بچشند.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی، تقی کهوریان اظهار داشت:مجموعه خدمات و کارهایی که در بنیاد مسکن تعیین شده در راستای پر کردن خلاء که وجود داشت با دستور امام خمینی تشکیل و تبیین شد.
کهوریان افزود: فعالیت‌های بنیاد مسکن آذربایجان غربی و جایگاه این بنیاد در کشور در رتبه عالی قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه بیشتر فعالیت بنیاد مسکن در روستاها است گفت: بهبود وضعیت زندگی روستایی بر عهده این سازمان بوده که در دهه ۸۴ تا ۹۴ سرانه نیز خانواده های روستایی کم شده است و باید در آمد پایدار روستاییان در کشور انجام شود.کهوریان تصریح کرد: در حال حاضر طرح‌های لازم برای اجرای طرح هادی آماده بود و برای اجرایی شدن این طرح‌ها نیازمند تخصیص بودجه هستیم.این مسئول خاطر نشان کرد: یکی از علت‌های مهاجرت روستاییان به شهرها عدم وضعیت مناسب درآمد روستاییان است که در طرح ششم توسعه باید اقدامات لازم انجام گیرد تا از این مهاجرت ها جلوگیری شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی اذعان داشت: ۲۰۲ هزار واحد مسکونی با زیربنای ۹۰ متر با تسهیلات ۸۰ درصد در پنج ساله آینده در آذربایجان غربی احداث خواهد شد.
در ادامه این جلسه،مدیرکل سابق بنیاد مسکن آذربایجان غربی ادامه داد: با تلاش بی دریغ کارکنان این بنیاد هم‌اکنون ۱۰۰ درصد روستاهای آذربایجان غربی با جمعیت ۱۰۰ خانوار به بالا طرح هادی اجرا شده است.
*۷۵ درصد از روستاهای آذربایجان غربی دارای سند مالکیت هستند
عزیزی ادامه داد: ۷۵ درصد در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر دارای سند مالکیت هستند.
مدیرکل سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اذعان داشت: امیدوارم همه این کارها در نامه اعمال ما و ذخیره آخرت ما باشد و در روز قیامت شرمنده شهدا نباشیم.سپس در این مراسم معاون محترم پشتیبانی و امور هماهنگی استانهای بنیاد مسکن کشور سخنرانی نمود و اظهار داشت: بنیاد مسکن آذربایجان غربی فعالیت های چشمگیری انجام داده است که علاوه بر این استان در سایر استانها فعال بود که آخرین آن بازسازی منطقه ارس آذربایجان شرقی بعد از زلزله بود.
هادی درفشی گفت: این تغییرات در راستای این است که تجربه اندوزی افراد به سایر نفرات منتقل شود و بتوان در سایر بخش ها هم از تجارب این افراد استفاده کنیم.
این مسئول تصریح کرد:ما در کشور شرکت_های مختلفی داریم که زیر نظر بنیاد مسکن است که میتوان از جلمه آنها به ساخت ساز میکن،تولید مصالح، مترو سازی وپل و سایر شرکت ها اشاره کرد که اساسی ترین کار ما تولید مصالح بتی و متد جدید با هزینه کم در این سازمان بود.
درفشی افزود: ما در تغییرات از نفراتی استفاده می_کنیم از خود سازمان هستند و کاملا با امورات آشنایی دارند و باید این امر جهشی در خدمتگذاری برای مردم باشد.
وی تصریح کرد:ما فضاهای روستایی را باید به یک فضای دلنشین تبذیل بکنیم و طرح هادی از این موارد است که برای بیش از ۹۶ درصد روستاها برنامه ریزی شده است اما در اجرا فعلا به ۴۰ درصد رسیدیم.در پایان این مراسم مدیرکل جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اظهار داشت: خدا رو شکر میکنم که خدمتگزاری در نهادی برای من نصیب گردیده که از امام خمینی معمار کبیر انقلاب برای ما به ارث مانده است.
محمود بدلی گفت: امیدوارم بتوانم در راستای خدمت به مردم که همانا هدف این سازمان است گامی بردارم و برای این هدف از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.وی تصریح کرد: از مدیرکل سابق این بنیاد تقدیر و تشکر میکنم که زحمات بسیاری را برای اذربایجان غربی کشیده اند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در پایان خاطر نشان کرد : امید دارم با همدلی و تلاش شبانه روزی که از همکارانم سراغ دارم چیزی از خدمت برای مردم در آبادانی و عمرانی کشور کم نخواهیم گذاشت.
در خاتمه این جلسه از مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی و تلاش های ده ساله وی با اعداد لوح و هدیه تقدیر شد و حکم انتصاب مدیرکل جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به محمود بدلی اهداد گردید.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۰۱ ق.ظ

دیدگاه


2 − = یک